• renomera20

    Våtrumsmatta, lösning?

    Hej, har nyligen fått våtrumsmattan insatt i mitt badrum, bor för övrigt i en 2a.

    men plötsligt såg jag att de började sippra ut vatten ur hålen man kan borra wc stolen i, så jag skar bort siliconet direkt för att inse att stolen ej har sett korrekt mot avloppsröret eftersom röret vart för kort.

    Är det någon risk att behöva riva bort hela mattan och betala kostnad för ny mattläggare plus materiel? Tänker på fukt inunder mattan, men det kanske torkar det lilla som eventuellt blivit?

  • Svar på tråden Våtrumsmatta, lösning?
  • Anonym (Anonym 666)
    renomera20 skrev 2020-05-11 08:49:54 följande:

    Hej, har nyligen fått våtrumsmattan insatt i mitt badrum, bor för övrigt i en 2a.

    men plötsligt såg jag att de började sippra ut vatten ur hålen man kan borra wc stolen i, så jag skar bort siliconet direkt för att inse att stolen ej har sett korrekt mot avloppsröret eftersom röret vart för kort.

    Är det någon risk att behöva riva bort hela mattan och betala kostnad för ny mattläggare plus materiel? Tänker på fukt inunder mattan, men det kanske torkar det lilla som eventuellt blivit?


    Hyr du eller äger lägenheten? Du borde reklamera, men det blir svårt att bevisa att det var firmans fel nu när du förstört silikonet.

    Är det inte tätt riskerar du alltid fuktskador, det ska torka först innan man lägger på ny matta isf, om det behövs.
  • StevenDiese

    Det var dumt att undersöka på egen hand. Hur ska du nu kunna reklamera jobbet?

Svar på tråden Våtrumsmatta, lösning?