• Skogstrollan

    Sluta med ssri

    Tjena! Har ätit SSRI Citalopram i 2 år. Har börjat minska för ett par månader sen och minskar med vettig fart. Dvs ca 1 månad mellan varje nedtrappning. Är nere på 5 mg nu och om några veckor tar jag min förhoppningsvis SISTA ANTIDEPRESSIV . Ser framemot det men är även nervös såklart. Ska jag klara av att leva ett stabilt liv utan tabletterna?

    Vill gärna höra från er som slutar eller har slutat. Tankar erfarenheter osv. Finns så lite info om att sluta med ssri.

  • Svar på tråden Sluta med ssri
  • FtS70

    De allra flesta av mina patienter som mått bra efter nedtrappning till 5 mg har klarat utsättningen problemfritt; det gäller förhoppningvis dig också!

  • Kråkungen
    Skogstrollan skrev 2020-05-11 15:23:02 följande:

    Tjena! Har ätit SSRI Citalopram i 2 år. Har börjat minska för ett par månader sen och minskar med vettig fart. Dvs ca 1 månad mellan varje nedtrappning. Är nere på 5 mg nu och om några veckor tar jag min förhoppningsvis SISTA ANTIDEPRESSIV . Ser framemot det men är även nervös såklart. Ska jag klara av att leva ett stabilt liv utan tabletterna?

    Vill gärna höra från er som slutar eller har slutat. Tankar erfarenheter osv. Finns så lite info om att sluta med ssri.


    Kan bara säga grattis!! Gud vad skönt att slippa medicinen! Och har du kommit så här långt och det har gått bra så kommer det säkert att gå bra den sista biten och i fortsättningen också!

    Önskar dig verkligen all lycka till Hjärta
  • KittyK80

    Jag slutade med Citaloram i mars förra året. Trots lång nedtrappning var det ett rent helvete när jag helt slutade, och då hade jag ändå stått på en relativt låg dog (20 mg). Blixtar i hjärnan, oro i kroppen, svettningar, sömnproblem som varade i flera månader. Kommer aldrig att använda SSRI igen. Nu när jag äntligen är av med skiten ur systemet, så känner jag ingen större skillnad i måendet än med.

Svar på tråden Sluta med ssri