• Stjärnan92

    Hjälp mig med min ÄL!?

    Hej!

    Jag är 28 år, och jag o min sambo har försökt att skaffa barn ett bra tag. Allt börja med att jag inte hade mens, men lite efter över ett år kom den igång nu i mars, så hade min första mens den 3/3-10/3. Så då började jag testa lite smått med ÄL tester. Men mitt minne är som de är så glömmer jag testa ibland, men dem testerna längst åt vänster är mellan min första mens och så den senaste mens som va 12/4-17/4. Där jag glömde några dagar o när jag kom ihåg att testa igen fick jag starkare test. Så antar att jag hade ÄL nån gång där. För de va så svagt innan o så blev de starkt. Och fick precis efter där jätteont i bröstvårtorna, som jag fick även ca 2 veckor innan första mensen. Men då testa jag ju inte eftersom jag inte hade nån aning om när jag ens skille få mens. Men nu efter andra mensen, så är ÄL testerna verkligen sååå upp o ner? jag fattar inte riktigt om jag haft ÄL, och enligt en mensapp, ska jag ha haft ägglossning i fredags 8/5? Vad tror ni om alla dessa test? Denna månads är dem till höger då :)

  • Svar på tråden Hjälp mig med min ÄL!?
  • Långbenopluto

    Ingen av dina tester är positiva.

    Du ska ringa en gynekolog för utrdening, du kan även ringa privata så brukar det gå fortare.

  • Anonym (Anonym)

    Använd clearblue istället, de ger tydligare svar.

  • Stjärnan92
    Långbenopluto skrev 2020-05-11 21:02:33 följande:

    Ingen av dina tester är positiva.

    Du ska ringa en gynekolog för utrdening, du kan även ringa privata så brukar det gå fortare.


    Har ringt om en utredning. Var tvungen att försöka i ett år innan de skrev upp mig på kölistan, vilket var i december. O på de va de ca 6 mån kötid. Så kanske får kallelse i juni, men på de är det coronatider just nu. Och jag bor inte i nån jättestor stad, så privat finns inte ens här o känner inte för att åka 10 plus mil tyvärr..
Svar på tråden Hjälp mig med min ÄL!?