• Anonym (hemlös)

Går det att sova i Shurgards förråd?

Hej, står utan bostad.
    Har varit och hyrt ett förråd på Shurgard.
    Kan jag stanna i förrådet till personalen gått hem och sova över?

• Svar på tråden Går det att sova i Shurgards förråd?
  • Anonym (Besserwisser)
    Anonym (hemlös) skrev 2020-05-12 00:16:04 följande:

Hej, står utan bostad.
    Har varit och hyrt ett förråd på Shurgard.
    Kan jag stanna i förrådet till personalen gått hem och sova över?

Du bryter förmodligen både mot lagar och Shurgards regler, så det gäller att ingen ser dig. Den största risken är väl att du inte kan ta dig ut om det börjar brinna. Skulle ventilationen vara så dålig att syret "tar slut" när du sover så kommer du vakna.
  • Anonym (Dag)

Jag har hört talas om att personer sovit i förråd på dagarna, men det var ett tag sedan och jag vet inte om det fortfarande är möjligt. Att stanna kvar när ingen personal är där går knappast.

• Anonym (Alf)

Larmsystem med rörelsedetektor finns oftast i såna byggnader så du kommer inte kunna rör dig. Troligt utlöser du larmet om du behöver gå på toa.

För övrigt bryter du mot en drös lagar och regler.

• Anonym (Fd hemlös)

Har varit i din situation och allt jag ägde stod i just ett sånt förråd. Tänkte samma tanke men på den tiden i alla fall låste man med en kolv från utsidan. Så det vart svårt. Sen som folk säger, att man kan nog inte ens öppna dörren innan larmet går. Ring soc-jouren på kvällen. De är skyldiga att ge dig nånstans att sova. Tak-över-huvudet-garantin.

• Fjäril kär

Olåsta förråd tittas igenom och låses från utsidan av antingen personal eller väktare vid stängning. Så tyvärr.

• Anonym (Bea)

Går de att låsa upp från insidan? När jag hastigt fick dra från en kille lånade jag plats för lite prylar i ett källarförråd hos en kollega där jag även sov några nätter men det var ganska scary.

Svar på tråden Går det att sova i Shurgards förråd?