• H4llongr0ttan

    Fråga om en fraktur i armen, någon kunnig ?

    Vet att familjeliv inte är något läkar forum men jag är bara orolig och ringer doktorn kanske ändå. Det är så att jag har en fraktur i armbågen, eller en spricka. Det hände för några dagar sedan och jag behövde ej gipsa men bär mitella. Det hade redan börjat kännas bra och jag hade redan hunnit fuska och använde armen ibland. Det kändes så bra.

    Tills jag behövde ta i min hund ordentligt (den är ganska stor) då den var påväg att smita. Jag kunde nästan höra hur det knastrade i armen på mig, sedan började den värka igen som hade slutat, kändes nästan lika som när skadan skedde eller dagen efter skadan. Jag grät efteråt då jag var så besviken på mig själv att jag *glömde* bort min onda arm och tog fast hunden.

    Vad tror ni hände? Jag är rädd att jag typ drog upp det eventuella läkta eller nåt? Kan jag ha gjort så att den nu är helt bruten? Eftersom det bara var en spricka innan? Jag kanske överdriver men är orolig :( Borde jag ringa min läkare?

  • Svar på tråden Fråga om en fraktur i armen, någon kunnig ?
  • Anonym (..)

    Jag skulle nog ringt och rådfrågat 1177 ellee min läkare. Kanske blev det värre och behöver åtgärdas mer än mitella?

Svar på tråden Fråga om en fraktur i armen, någon kunnig ?