• sociologistuderande

    Hur hanterar ni covid-19?

    Hej! Jag studerar vid en högskola och genomför just nu en studie kring föräldraskap och covid-19. Jag är nyfiken på hur ni föräldrar hanterar risker kring barnens hälsa under denna pandemi (psykisk/fysiskt)?Sen undrar jag om ni kan se att ni gjort beteendeförändringar hos era barn? (t.ex. ej träffa vänner, onlineanvändning etc). Till sist undrar jag vad ni gör (om) för att stärka era barns immunförsvar ifall de drabbas av covid-19? Hoppas ni har tid att svara och att ni får nytta av varandras svar!
    Tack, Mvh sociologistuderande
  • Svar på tråden Hur hanterar ni covid-19?
  • Anonym (f)
    sociologistuderande skrev 2020-05-12 11:05:12 följande:
    Hej! Jag studerar vid en högskola och genomför just nu en studie kring föräldraskap och covid-19. Jag är nyfiken på hur ni föräldrar hanterar risker kring barnens hälsa under denna pandemi (psykisk/fysiskt)?Sen undrar jag om ni kan se att ni gjort beteendeförändringar hos era barn? (t.ex. ej träffa vänner, onlineanvändning etc). Till sist undrar jag vad ni gör (om) för att stärka era barns immunförsvar ifall de drabbas av covid-19? Hoppas ni har tid att svara och att ni får nytta av varandras svar!
    Tack, Mvh sociologistuderande
    Märker att min gymnasieungdom är lite deppig av isoleringen. Nu har jag inte totalisolerat honom, men studierna är ju på distans just nu, så han träffar kanske vänner en gång i veckan istället för 6-7 dagar i veckan.

    Studierna fungerar bättre än när han gick i skolan, han har ingen frånvaro och hans betyg har gått upp.

    Stärka immunförsvaret hos en äldre tonåring är lite svårt, han får vitaminer som vanligt, och uppmuntras träna och gå ut, något han dock inte riktigt vill.
  • Anonym (Mamma)
    sociologistuderande skrev 2020-05-12 11:05:12 följande: