• capslock1

    Tidig ägglossning?

    Hejsan!


    Vi har försökt att bli gravida ett tag nu (1,5 år) och jag har precis insett/ eller snarare misstänker att min ägglossning är tidigare än vad jag trott.. Innan har jag alltid tagit testet runt dagarna 11-14 som ALLTID visar 2 tydliga streck alla ggr och hoppas bli gravid, men inget händer.

    Så nu i April bestämde jag mig för att testa att ta testet tidigare än vanligt - Dag 7 och som visade 2 tydliga streck - Positivt. För skojs skull, så tog jag även ytterligare ett till test dag 14 som också visade 2 supertydliga streck?! Jag blir såååå förvirrad. Är det vanligt att testen visar positivt efter många dagars mellanrum? Hade förväntat mig att strecken skulle bli mindre tydliga några (6) dagar senare??

    Någon annan som lyckats bli gravida trots tidig ägglossning? Min flytningar har varit äggvitaktiga under den perioden jag tog testerna och på dag 17 högg/stick det till ordentligt på vänster sidan men kan ju lika gärna vara ägglossningen/mensvärk som spökar där med..

    BIM är beräknad 17 Maj...

    Kan tidig ägglossning försvåra en gravidetet på något viss? Vill gärna få tips och höra era erfarenheter. :) 

  • Svar på tråden Tidig ägglossning?
  • Anonym (K)

    Men är strecken lika starka då? För båda strecken kan ju vara tydliga utan att testet är positivt. För att det ska vara ett positivt äl-test ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

    Innan jag blev gravid hade jag alltid äl dag 14 i cykeln. Jag är väldigt säker på det eftersom jag tempade, tog äl-test och kände av äl. Cykeln jag blev gravid började jag känna av äl redan dag 8/9 och tog då ett test som till min förvåning var positivt. Så helt plötsligt hade jag äl dag 10. Dessutom hade vi bara haft ett oskyddat samlag fem dagar tidigare men jag blev gravid.

  • capslock1

    Ja, båda strecken är supertydliga det är därför jag blir så förvirrad... Får väl testa igen nästa månad och se ifall det är samma sak som händer. Har redan kollat om jag har pco vilket var negativt då jag hört att ägglossningstester inte fungerar så bra då..

    Kul att höra att du blev gravid trots tidig ägglossning! Får se hur går det går nu vid BIM...

Svar på tråden Tidig ägglossning?