• Anonym (opinions)

Hur ser ni på otrohet? Vill gärna veta.. Om nån flirtar.

Tjaba. Jag har alltid vart emot otrohet och är... Taskigt mot den man är med. Men om nu nån lever i ett förhållande och misstrivs.. Men ändå inte gör slut, börjar leta andra killar online eller flirtig ute. Är det ok att som kille gå på en sån tjej då och flirta tillbaks och försöka få henne i säng?

Vad tycker ni som killar och tjejer?

Om en tjej är med kille, men är flirtig eller verkar gå med på saker så. Ska man be henne göra slut eller bara köra på och försöka smyga så partner inte vet?
    Ungefär: "What you don't know. can't hurt you."

Samma med en tjej och en flirtig kille så.. 

Hur känner ni här? Intressant att veta. Tack.

• Svar på tråden Hur ser ni på otrohet? Vill gärna veta.. Om nån flirtar.
  • Tunnis

Nej det är inte ok att gå bakom ryggen på sin partner, vuxna människor gör slut med den dom är om dom inte trivs istället.

Att man ens ska behöva förklara såna rätt så självklara saker?

• Anonym (Anonym 666)

Och samtidigt gäller att även den andra parten, som antagligen inte är i ett förhållande, naturligtvis inte ska vara svinig utan säga ifrån till den upptagna personen.

• Anonym (opinions)

Ja. jag håller med er. Då så..
    Dom får lämna deras partner ja.. Tycker samma. Och att man som kille säger ifrån. Flirta är bara flirta oavsett.. Om hon vill sen mera, då kan man säga att hon ska göra slut.. Eller kanske hålla diskret om hon skulle vara völdigt på teoretiskt? Man nekar inte sex menar jag.. Om nu en tjej skulle vara på en själv. Det har inte hänt dock så, vilket är bra.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (opinions) skrev 2020-05-12 17:15:22 följande:

Dom får lämna deras partner ja.. Tycker samma. Och att man som kille säger ifrån. Flirta är bara flirta oavsett.. Om hon vill sen mera, då kan man säga att hon ska göra slut.. Eller kanske hålla diskret om hon skulle vara völdigt på teoretiskt? Man nekar inte sex menar jag.. Om nu en tjej skulle vara på en själv. Det har inte hänt dock så, vilket är bra.

Man nekar alltid sex om någon av parterna är upptagen. Punkt. Vad är det du inte förstår? Det finns inga undantag. End of story.
  • Fjäril kär

Fortfarande - du tycker att din tjej förtjänar att bli bedragen?
  • Fjäril kär

• Anonym (kloker)
    Anonym (opinions) skrev 2020-05-12 17:00:09 följande:

Tjaba. Jag har alltid vart emot otrohet och är... Taskigt mot den man är med. Men om nu nån lever i ett förhållande och misstrivs.. Men ändå inte gör slut, börjar leta andra killar online eller flirtig ute. Är det ok att som kille gå på en sån tjej då och flirta tillbaks och försöka få henne i säng?

Vad tycker ni som killar och tjejer?

Om en tjej är med kille, men är flirtig eller verkar gå med på saker så. Ska man be henne göra slut eller bara köra på och försöka smyga så partner inte vet?
    Ungefär: "What you don't know. can't hurt you."

Samma med en tjej och en flirtig kille så.. 

Hur känner ni här? Intressant att veta. Tack.

Att flörta är egentligen inte så farligt ifall man håller det vid några blinkningar eller liknande..tycker det är upp till dig/killen/tjejen att avgöra om man vill flörta med en upptagen tjej/kille.. För i slutändan vet vi ändå inte hur den upptagna tjejens/killens relation ser ut, bara för att en tjej/kille är upptagen betyder det inte att partnern är vettig. Många klagar på tjejer och killar som är upptagna och flörtar men ingen har koll på vad hon/han har för partner, alla tar för givet att det är synd om partnern men tänk om partnern är otrogen eller misshandlar eller allmänt elak. 

• Tunnis
    Anonym (kloker) skrev 2020-05-12 17:38:51 följande:
    Att flörta är egentligen inte så farligt ifall man håller det vid några blinkningar eller liknande..tycker det är upp till dig/killen/tjejen att avgöra om man vill flörta med en upptagen tjej/kille.. För i slutändan vet vi ändå inte hur den upptagna tjejens/killens relation ser ut, bara för att en tjej/kille är upptagen betyder det inte att partnern är vettig. Många klagar på tjejer och killar som är upptagna och flörtar men ingen har koll på vad hon/han har för partner, alla tar för givet att det är synd om partnern men tänk om partnern är otrogen eller misshandlar eller allmänt elak. 

Konstigt sätt att resonera, om du är i en relation, vill du att din partner ska flirta med andra?

Du kan ställa samma motfråga mot dig själv vad det än handlar om, t.ex. om du känner för att slå någon på käften, skulle du vilja att den andra personen gör så mot dig? Ganska enkelt sätt att ta reda på om det är "ok" eller inte.
  • Anonym (opinions)
    Fjäril kär skrev 2020-05-12 17:37:52 följande:
    Jag har ingen tjej nu, men har haft och har aldrig vart otrogen. Singel nu.. Och jag är en BRA och ÄRLIG kille. Sa till en tjej som jag låg med att jag kanske ville vara polyamorös, men hon visste inte hur hon kände kring det. Jag skulle säga till om jag låg med nån ny, men hitta inte nån ny tjej. Letade samtidigt som jag låg med henne dock...

Iallafall. Jag har aldrig varit otrogen och kommer aldrig att vara. Jag är en ärlig kille. "Ser ner" på otrogna kvinnor i princip, sålänge inte hennes man är ett asshole såklart, då får hon va otrogen. Dom får göra slut istället helst dock.. 
    Svar nej.
Svar på tråden Hur ser ni på otrohet? Vill gärna veta.. Om nån flirtar.