• Anonym (Mimmi)

min kille flirtar med andra

Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo flirtar med andra tjejer och jag funderar på om jag överreagerar.

Flera gånger har jag sett att han flirtar och överdrivet ler åt andra tjejer eller att andra tjejer ler/flirtar med honom och han besvarar det.

Är det löjligt av mig att bli svartsjuk?
    skulle ni bli svartsjuka eller skulle ni inte bry er?

Jag har sagt till honom att jag inte gillar när han gör så men han tycker inte att han flirtar, han kommer med konstiga bortförklaringar.

Jag vet inte om han döljer annat också. Inte säkert men ibland börjar jag fundera och analysera. vissa stunder säger min magkänsla åt mig att han inte är ärlig.
    Men vet inte om magkänslan har rätt eller om det bara är att jag är orolig.

vad skulle ni ha gjort och tänkt om ni var med om samma sak?

• Svar på tråden min kille flirtar med andra
  • Anonym (Feministen)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-05-12 23:44:52 följande:

Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo flirtar med andra tjejer och jag funderar på om jag överreagerar.

Flera gånger har jag sett att han flirtar och överdrivet ler åt andra tjejer eller att andra tjejer ler/flirtar med honom och han besvarar det.

Är det löjligt av mig att bli svartsjuk?
    skulle ni bli svartsjuka eller skulle ni inte bry er?

Jag har sagt till honom att jag inte gillar när han gör så men han tycker inte att han flirtar, han kommer med konstiga bortförklaringar.

Jag vet inte om han döljer annat också. Inte säkert men ibland börjar jag fundera och analysera. vissa stunder säger min magkänsla åt mig att han inte är ärlig.
    Men vet inte om magkänslan har rätt eller om det bara är att jag är orolig.

vad skulle ni ha gjort och tänkt om ni var med om samma sak?

Dumpa honom om han inte respekterar dig!

• Doppelganger

Innan hjorden av medlemmar som basunerar ut "Gör slut!" dyker upp så vill jag bara be dig att stanna till en stund och fundera själv. 

Är det verkligen så att han flörtar, eller är han bara en "flörtig person" i sig själv, hur var han när ni träffades? 

Jag själv ler, skrattar, bjuder in till samtal och är allmänt trevlig något som många tolkar som att jag flörtar. 
    Min hustru är exakt likadan och vi fick helt enkelt lära oss att se skillnad på att vara sig själv, eller faktiskt flörtar. 

Självfallet så kan ingen annan än du själv avgöra om du ska bli svartsjuk eller inte, eftersom det faktiskt är en känsla, och känslor är något ingen annan kan ta ifrån dig eller ändra på. 
    Däremot så kan jag tycka att du/ni bör samtala kring det, 
    Är din pojkvän en "flörtig" person i grund och botten, dvs tror folk att han flörtar när han är trevlig och avslappnad, eller är det faktiskt aktivt flörtande. 

Eftersom du känner svartsjuka och oro så bör du ta upp det igen men ur "mitt perspektiv" istället för "du gör"
    Ex: Jag upplever att du flörtade med XX/YY när vi var ute, Det får mig att känna mig osäker på oss och hur du ser på oss

Nu rättfärdigar jag inte hans beteende om det faktiskt är så att han aktivt flörtar och struntar i dina känslor, men det kan också vara som i mitt och min hustrus fall och att han bara är omedveten om hur andra tolkar det och hur mycket det faktiskt påverkar dig. 

• Tunnis

Jag tycker du ska fundera på om han verkligen flirtar eller om det bara är din uppfattning först, du bör vara säker på om din svartsjuka är befogad eller om den ligger hos dig innan ni pratar om det.

Att le och vara trevlig är inte att flirta det är bara att vara trevlig, har han olika beteende mot killar och tjejer? Gör han något mer än att bara le och vara trevlig som får dig att reagera?

• Anonym (Svar på tal)

Du får sätta ner foten. Han kanske inte tycker att han flörtar (det vet han, han är inte dum i huvudet men tror att du är det!) men du mår dåligt av hur han beter sig med andra tjejer, då får han också respektera det, inom normala gränser. Lita på din magkänsla!

• Tunnis
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-13 08:41:25 följande:

Du får sätta ner foten. Han kanske inte tycker att han flörtar (det vet han, han är inte dum i huvudet men tror att du är det!) men du mår dåligt av hur han beter sig med andra tjejer, då får han också respektera det, inom normala gränser. Lita på din magkänsla!

Nej nej nej, först bör man ha bra belägg för det och vara väldigt säker på att det handlar om flirt och att det inte bara sitter i ens egna huvud, annars konfronterar du någon som inte är skyldig på grund av något du inbillat dig och då förstör du relationen.
  • Anonym (Mimmi)
    Tunnis skrev 2020-05-13 07:48:58 följande:

Jag tycker du ska fundera på om han verkligen flirtar eller om det bara är din uppfattning först, du bör vara säker på om din svartsjuka är befogad eller om den ligger hos dig innan ni pratar om det.

Att le och vara trevlig är inte att flirta det är bara att vara trevlig, har han olika beteende mot killar och tjejer? Gör han något mer än att bara le och vara trevlig som får dig att reagera?

I inlägget står det att jag har pratat med honom om det. Där har jag skrivit att han nekar och har konstiga bortförklaringar som inte alls är logiska.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-13 08:41:25 följande:

Ja, tror du har rätt.
  • Anonym (Mimmi)
    Doppelganger skrev 2020-05-13 07:21:13 följande:

Innan hjorden av medlemmar som basunerar ut "Gör slut!" dyker upp så vill jag bara be dig att stanna till en stund och fundera själv. 

Är det verkligen så att han flörtar, eller är han bara en "flörtig person" i sig själv, hur var han när ni träffades? 

Jag själv ler, skrattar, bjuder in till samtal och är allmänt trevlig något som många tolkar som att jag flörtar. 
    Min hustru är exakt likadan och vi fick helt enkelt lära oss att se skillnad på att vara sig själv, eller faktiskt flörtar. 

Självfallet så kan ingen annan än du själv avgöra om du ska bli svartsjuk eller inte, eftersom det faktiskt är en känsla, och känslor är något ingen annan kan ta ifrån dig eller ändra på. 
    Däremot så kan jag tycka att du/ni bör samtala kring det, 
    Är din pojkvän en "flörtig" person i grund och botten, dvs tror folk att han flörtar när han är trevlig och avslappnad, eller är det faktiskt aktivt flörtande. 

Eftersom du känner svartsjuka och oro så bör du ta upp det igen men ur "mitt perspektiv" istället för "du gör"
    Ex: Jag upplever att du flörtade med XX/YY när vi var ute, Det får mig att känna mig osäker på oss och hur du ser på oss

Nu rättfärdigar jag inte hans beteende om det faktiskt är så att han aktivt flörtar och struntar i dina känslor, men det kan också vara som i mitt och min hustrus fall och att han bara är omedveten om hur andra tolkar det och hur mycket det faktiskt påverkar dig. 

Han kommer med konstiga bortförklaringar när jag tagit upp ämnet. Det är det som får mig att fundera och reagera. Fast har ju också funderat på om jag är lite för svartsjuk. Fast om en person är ärlig så borde han inte komma med konstiga bortförklaringar .
  • Tunnis
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-05-13 11:35:31 följande:
    I inlägget står det att jag har pratat med honom om det. Där har jag skrivit att han nekar och har konstiga bortförklaringar som inte alls är logiska.
    Vilka är bortförklaringarna? Och du svarade inte på dessa frågor:

Har han olika beteende mot killar och tjejer? Gör han något mer än att bara le och vara trevlig som får dig att reagera?
  • Anonym (Mimmi)
    Tunnis skrev 2020-05-13 11:42:18 följande:

Har han olika beteende mot killar och tjejer? Gör han något mer än att bara le och vara trevlig som får dig att reagera?
    Han beter sig olika mot tjejer och killar. Han ler aldrig mot andra killar osv.
    Hans förklaringar är olika, dvs ena stunden säger han en sak och andra en annan sak som säger sig emot det som han sa tidigare.

Desto mer jag skriver om det här inne så märker jag att min magkänsla har rätt fast vet däremot inte om han är oärlig om andra saker också.
  • Anonym (Mimmi)
    Tunnis skrev 2020-05-13 11:42:18 följande:

Min fråga var alltså inte OM han flirtar utan det vet jag redan att han gör.
    Min fråga var mer om det är befogat att jag är svartsjuk eller om det är löjligt. :)
  • Tunnis
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-05-13 12:59:59 följande:
    Min fråga var alltså inte OM han flirtar utan det vet jag redan att han gör.
    Min fråga var mer om det är befogat att jag är svartsjuk eller om det är löjligt. :)
    Om han verkligen flirtar så är det klart att det är befogat av dig.

Jag ställer dom här frågorna för jag har själv blivit anklagad för att flirta i en tidigare relation på grund av obefogad svartsjuka och det var ingen höjdare, jag har trevligt bemötande mot alla oavsett ålder och kön och skulle aldrig få för mig att skicka såna signaler eller nappa på inviter om jag är i en relation, hon insåg till slut att problemet låg hos henne men den sortens svartsjuka och konfrontationer var ganska skadlig och skapade inga bra känslor hos någon av oss.
Svar på tråden min kille flirtar med andra