• Majsan95

    Fördröjt missfall, när kan man försöka igen

    Hej, jag fick vid kub förra veckan i v 12 veta att fostret dött i v 9 och blev inlagd dagen därpå för att få cytotec.

    Jag undrar nu hur länge ska man vänta tills man börjar igen då mina läkare har sagt olika , ena säger 2 veckor och andra säger vänta till efter första mens.

    Jag är orolig för att det ska hända igen om jag lyckas bli gravid.

    Till er som varit i en liknade situation hur gick det för er?

    Hur länge vänta ni tills ni försökte på nytt? Hur lång tid tog det tills ni blev gravida igen och gick allt bra på andra graviditeten?

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Fördröjt missfall, när kan man försöka igen
  • Anonym (Anonym)

    Låt kroppen läka först och vänta minst två veckor eller till första mens, vilket som nu kommer senare.

  • Hawk

    Det är ganska vedertaget att det är fritt fram att försöka igen så fort du slutat blöda. Att invänta mens är något som har hängt kvar med motiveringen att kunna datera nästa graviditet. Är kroppen igång och ägglossar är dem också redo, det ger ingen förhöjd risk att det händer igen. Lycka till!

  • Izzy123

    Beklagar missfallet! Jag vet hur ivrig man är att försöka igen och jag tror helt ärligt att kroppen vet bäst själv när det går att bli gravid igen. Är kroppen mottaglig så blir du gravid och annars inte helt enkelt. Mitt råd är bara att vänta tills du slutat blöda.

    Jag fick mitt första MA i november och blev gravid igen i januari som tyvärr blev ett MA igen i mars. Men skam den som ger sig, nu försöker vi igen!

Svar på tråden Fördröjt missfall, när kan man försöka igen