• Anonym (Ångrar)

Hur ska man komma över att man sårat någon och betett sig illa?

Ja, som rubriken lyder. Hur ska man komma över något sånt? Jag är inte här för att diskutera vad jag gjort utan endast hur man ska ta sig igenom det. Jag har betett mig illa och sårat någon men insåg inte hur pass det var innan nu, när personen inte vill ha mig kvar längre. Vet inte om jag kan leva med mig själv faktiskt.

Jag antar det är så det funkar som man brukar säga, man vet inte vad man har förrän det är borta...

• Svar på tråden Hur ska man komma över att man sårat någon och betett sig illa?
  • Tunnis

Du får ta en dag i taget, reflektera över dina egna handlingar och dra lärdom av det, fundera på varför du gjort som du gjort vad som ligger bakom det och gör inte om samma sak i framtiden.

Försök inte hoppas på att det ska bli som innan.

• Anonym (Ångrar)
    Tunnis skrev 2020-05-13 12:54:07 följande:

Du får ta en dag i taget, reflektera över dina egna handlingar och dra lärdom av det, fundera på varför du gjort som du gjort vad som ligger bakom det och gör inte om samma sak i framtiden.

Försök inte hoppas på att det ska bli som innan.

Tack. Jag har tänkt sååå mycket och har insett mycket och ångrar mig. Får man någonsin personen man sårat att tro på en igen tror ni?
  • Anonym (z)

Be ärligt personen om förlåtelse
    Och sedan försöka bete dig snällare mot alla. Det får dig att må bättre

• Tunnis
    Anonym (Ångrar) skrev 2020-05-13 13:01:34 följande:
    Tack. Jag har tänkt sååå mycket och har insett mycket och ångrar mig. Får man någonsin personen man sårat att tro på en igen tror ni?
    Du får känna av läget och respektera den andre, om du ber om ursäkt men dom inte vill ha med dig att göra, acceptera det och gå vidare. Om dom vill ha tid acceptera det och ge dom utrymme.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Ångrar) skrev 2020-05-13 13:01:34 följande:
    Det beror väl på vad du gjort.
  • Anonym (Ångrar)
    Tunnis skrev 2020-05-13 13:25:51 följande:

Du får känna av läget och respektera den andre, om du ber om ursäkt men dom inte vill ha med dig att göra, acceptera det och gå vidare. Om dom vill ha tid acceptera det och ge dom utrymme.

Anonym (z) skrev 2020-05-13 13:02:18 följande:

Be ärligt personen om förlåtelse

Och sedan försöka bete dig snällare mot alla. Det får dig att må bättre

Tack för svar. Det är precis vad jag hade tänkt göra själv också. Jag ska låta personen vara nån dag till eftersom den tog avstånd men innan veckans slut ska jag försöka ta kontakt och ge en riktig ursäkt...
Svar på tråden Hur ska man komma över att man sårat någon och betett sig illa?