• Wed 13 May 2020 18:30
    415 visningar
    2 svar
    2
    415

    Stockholm eller Fauln ivf? Hjälp

    Hej,

    Idag skickade min gynekolog remiss för IVF till Huddinge sjukhus. Jag fick välja mellan Huddinge sjukhus i Stockholm eller i Fauln IVF Livio.

    Som sagt valde jag Stockholm Huddinge sjukhus eftersom att jag bor i Stockholm närmare hem till mig behöver inte ta ledig från jobbet hela tiden för att åka till sjukhuset för samtal och behandling för IVF. Fauln ligger 3 timmar ifrån Stockholm.

    Men nu kommer frågan.

    Jag fick välja Huddinge sjukhus men då sa min gynekolog att de är längre tider och lite stopp in kön just nu pga corona viruset.

    Hon ville typ att jag skulle välja Fauln mindre kö tid och det är typ snabbare.

    Nu har jag ångest vet inte vem jag ska välja vad jag ska göra. När hon sa så ville jag ändra mig. ????????????

    Väntetid för Stockholm kan dröja upp till 1 år

    Fauln kan dröja kanske upp till 6 månader

  • Svar på tråden Stockholm eller Fauln ivf? Hjälp
  • Anonym (Ivf)
    Wed 13 May 2020 23:12
    #1

    Hej, jag vet ju inte orsak till er ivf eller var du bor men jag kan varmt rekommendera Carl von Linné-kliniken i Uppsala. De hade landstingsavtal med åtminstone Sthlm, sjukt proffsiga och vi fick komma dit efter en vecka (var dock ngr år sen). Bra ställe! I Sthlm finns ju också st Göran, Sophiahemmet mfl, vet inte hur de är men kanske kortare kötid! Hoppas det går bra!

  • Wed 17 Jun 2020 02:48
    #2

    Hej! Har varit i Falun på ett besök. Jag fick välja mellan Falun och Umeå, det är ungefär lika långt men kanske något smidigare att åka till Umeå för mig. Hade hört att kötiden till Umeå var mycket längre så jag önskade att remissen skulle skickas till Falun istället. De var jättetrevliga där. min remiss gick iväg dit i början av mars eller möjligtvis slutet av februari, fick först en tid efter påsk, men den blev dock inställd då ngn var sjuk. Fick komma i slutet av maj istället. Ska börja med ivf I augusti efter semesteruppehållet. Detta på grund av att jag först behövde operera bort min sköldkörtel. 

    för min del är väntetiden jätteviktig då jag har fyllt 39 i vår och behöver få göra mina försök snabbt.

    om Du liksom jag är stressad över väntetiden och åldern skulle jag definitivt välja falun  


     

Svar på tråden Stockholm eller Fauln ivf? Hjälp