• Sanjos

    Kan jag vara gravid?

    Hade sex första helgen nu i maj.

    Hade mens för 5 veckor sedan. Förväntade mig att mensen skulle komma förra veckan och jag trodde att den var på G då det var lite rosa på pappret vilket för min del brukar betyda att det sätter igång bara några timmar, någon dag efter.

    Men så blev det inte alls denna gång. Det har snarare till och från endast varit lite rosa nu i 6 dagar.

    Jag har ganska riklig mens i 5-6 dagar.

    Dessutom har jag de senaste dagarna varit lite illamående. Sen brukar jag gå upp lite i vikt runt mens men det har jag inte gjort nu.

    Läst att ägglossning kan komma senare vilket isf kanske betyder att den gjorde det nu.

    Vad tror ni?

    Har beställt test så jag ska testa mig så fort det kommer på posten.

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (Tjej)

    Det är svårt att säga. Använde ni kondom eller har du preventivmedel redan, i form av piller eller liknande? Eller var det helt oskyddat samlag? Kom han i dig?

    Vet du när du troligtvis hade ägglossning?

    Du hade sex första helgen nu i maj. Jag är osäker på om ett test kan visa gravid redan, eller om det är för tidigt? Är ingen expert på den saken. Men det låter som att det kanske är lite tidigt. Jag tror inte heller att det är graviditetssymptom du känner av. Känns som att det är för tidigt för det.

    Men man vet väl aldrig. Ta testet så får du väl se. Visar det negativt och du fortfarande misstänker att du är gravid så kan du vänta någon vecka och sedan ta test igen.

  • Anonym (P)

    Om du har regelbunden mens och den inte har kommit ännu är det stor risk /chans att du är gravid.

    Om det är så att du har lite oregelbunden mens och det varit såhär förut så är det väl 50/50.

  • Sanjos

    Har alltid haft mer eller mindre regelbunden mens.

    Aldrig varit så här tidigare.

    När jag var yngre hände det att det ibland kunde hoppa över en månad.

    Har ätit p-piller både iform av vanliga p-piller och mini-piller, vilket jag har haft som preventivmedel sen efter min äldsta dotter föddes.

    Det här med rosa i flera dagar har jag inte varit med om tidigare. Så det är ju klart man blir fundersam.

  • Anonym (Fia)

    Jag hade oskyddat samlag med sambon den 30/4+1/5 och fick svagt positivt graviditetstest redan den 7/5 med ett testa-tidigt-test, testade igen med vanligt test idag och det är solklart positivt så nog kan graviditetstest visa positivt riktigt tidigt!

    När det kommer till symptom är alla människor olika, vissa reagerar kraftiga på hormonförändringarna än andra.

  • Anonym (Svar på tal)

    Om du har ägglossning så sent i cykeln brukar det inte bli bra, men det är inte omöjligt heller att bli gravid.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?