• Clementinklyfta

    MISSFALL???

    Min fru och jag försöker bli med barn.

    Vi har försökt tre ggr och denna gång så tog det sig till vår glädje. Idag skulle mensen ha kommit och ja mensen kom? Blödning på pappret när hon torkade sig i morse och sen under dagen extremt lite blod och nu på Kvällen blödning på pappret igen precis som i morse. Det är färskt blod och inga klumpar eller slem.

    Typ som en mens men mindre blödning. Mensvärken finns med.

    Den extrema smärtan i tuttarna har lugnat sig men finns fortfarande kvar och illamåendet finns även kvar.

    Vad sjutton kan detta vara? Igår kväll var testet tydligt.

    Idag mens?

    Ska vi bara se detta som missfall eller finns en chans att graviditeten fortsätter?

    Tacksam för svar ????

  • Svar på tråden MISSFALL???
  • Fröken W

    Det här är inte svaret man vill ha, det är jag medveten om. Men sanningen är ändå att det är omöjligt att säga om det är missfall eller om det bara en ofarlig blödning. Däremot låter det tyvärr i mina öron som missfall i.o.m. att brösten inte ömmar på samma sätt och mensvärken. I mitt fall var det ett missfall. Men har bara haft ett missfall och inga blödningar i mina två graviditeter som resulterat i barn.

    Jag håller tummarna för er att det går vägen. Om inte; sörj, var arga, tillåt er att känna vad ni än känner. Och sedan är det bara att försöka igen. Lycka till!

  • Mortiscia80

    Rött blod är tyvärr inte goda nyheter... Det betyder nämligen att det är färskt blod. Bruna flytningar är ok, det är gammalt blod, men det där skulle ni behöva kontakta sjukvården för att fråga hur ni ska göra med.

  • Clementinklyfta

    När det kom i morse så var det rött och nu på kvällen. Det handlar om att det kom lite på. Pappret inget på bindan. Under dagen har det varit brunt pyttelite.

  • Fröken W
    Clementinklyfta skrev 2020-05-13 20:56:54 följande:

    När det kom i morse så var det rött och nu på kvällen. Det handlar om att det kom lite på. Pappret inget på bindan. Under dagen har det varit brunt pyttelite.


    Det är nog bara att avvakta och se vad som händer. Händer inget så kan det ju vara skönt att göra ett ultraljud för att se om det är som det ska med embryot/livmoder m.m. Men det får du nog räkna med att boka privat och bekosta själv.
  • Limarie

    Om blödnignen kommer på dagen där mensen egentligen hade kommit rör det sig mest sannolikt om en så kallad kemisk graviditet. Då har embryonet alltså knappt hunnit fästa vid livmodern. Många kvinnor missar därför att de faktiskt fått ett befruktat embryo.

    När tog ni testet? Var det digitalt? Ni får se hur det ser ut imorgon och sedan kan man vid osäkerhet ta t.ex. flera test och se om det finns en stegring eller ta ett HCG prov och se om det sker en tydlig ökning här. Ultraljudet just nu kan vara lite för tidigt. Kanske inte förrän v 6 i så fall.

    Nu hoppas vi att det tar sig! Men annars är det ändå ett mycket positivt tecken att det faktiskt blev en befruktning!


    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • Dropdead1

    Jag menar inte att inge falska förhoppningar, men jag hade exakt likadant, och vården var så säker på att det var missfall att jag inte ens behövde åka in. Sen slutade det blöda ett par dagar för att sedan återkomma, då åkte jag in för att göra ultraljud. Och jodå, det var en knatte därinne.

    Jag är nu i åttonde månaden. Fick ytterligare en blödning i fjärde månaden, men det var heller ingen fara.

    Jag har varit sjukt orolig och inställd på missfall hela grav pga blödningarna, men nu ser det ut att gå vägen peppar peppar.

    Lycka till

Svar på tråden MISSFALL???