• Edifier93

    Partner vill spendera hela semestern hos sina föräldrar.

    Ja som titeln lyder. Min partner vill spendera hela vår semester hos sina föräldrar. Jag har förklart att jag tycker detta är en dålig idé för att jag inte kommer så bra överens med hens föräldrar. Så jag blir i princip 'ensam' där med min partner. Så medans min partner träffar sin barndoms kompisar och umgås med sina föräldrar kommer jag ha det rätt kasst. Jag har försökt förklarat detta men jag möts med svar som "stanna hem du så åker jag själv" vilket jag inte heller vill. Jag hade hoppats på att ha en semester där båda kunde ha kul och njuta men som det är nu känns de väldigt ensidigt och jag är osäker på vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Partner vill spendera hela semestern hos sina föräldrar.
  • glimteniöga

    Låter tyvärr som om han vill ha semester ifrån dig. Hade varit mer rimligt om han ville spendera några dagar/en vecka där men hela semestern verkar kanske lite märkligt. Jag kan förstå honom om han inte känner några där ni bor nu, men varför skulle han inte det? Om du inte alls kommer överens med hans familj skulle jag inte råda dig att följa med heller, stanna kvar hemma och umgås med dina kompisar du. Fundera på om er relation är bra? Har varit i en liknande situation och så här i efterhand ser jag med större perspektiv och har insett att vi av några anledningar inte hade ett bra förhållande.

    Hoppas att ni kan diskutera tillsammans och komma fram till en lösning.

  • Dexter dot com

    Är föräldrarna krassliga eller behöver mycket hjälp eller vad är orsaken till att sambon vill vara där hela semestern ?
    Brukar sambon prioritera ert förhållande i vanliga fall eller lyssnar sambon vanligtvis inte på dig och dina önskemål?

  • Studentpappa

    Se det som en varningssignal, vem fan vill bo hela semestern hemma hos sina föräldrar när man är vuxen?

    Är han en jättebebis och mest ligger på soffan hemma?


    Ride it like you stole it
  • Themis

    Det låter väldigt föräldrabundet tycker jag. Men om han också har kompisar där och kan leka tonåring några veckor med matservice och tvätten fixad av morsan så kanske det känns attraktivt, vad vet jag? Men ställer föräldrarna verkligen upp som gratis hotell så länge?

    Jag hade nog varit där med honom 5-6 dagar då, eller så länge som jag tycker jag orkar bete mig trevligt.

    Och sedan hade jag gjort precis det jag ville, på min semester. I idealfallet planerar jag något att göra som är så kul så min partner fattar att han faktiskt vill göra saker med mig också på semestern.

    Att inte alls fira semester ihop låter inte som ett recept på en långsiktigt fungerande relation.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
Svar på tråden Partner vill spendera hela semestern hos sina föräldrar.