• elinsimonssonnn

    Kontakt med sitt ex

    Hej!


    Det tog slut med mitt ex för någon vecka sen. Han gjorde slut med mig. Inte ömsesidigt, jag vill fortfarande mest av ALLT. Vi älskar varandra och bryr oss om varandra, trots att han inte vill något mer. 


    Nu skriver vi och ringer vi nästan varje dag, och pratar om våra känslor, tankar och gråter. Ofta börjar jag hoppas, men varje dag säger han att han står fast vid sitt beslut. Trots att det gör så ont. Han vill så gärna fortsätta med denna relation: att vi ska prata med varandra och ha god kontakt. 


    Såklart, är det det enda jag vill. Vill inte bråka. Vill inte att han ska gå vidare. Vill själv inte gå vidare. Därför håller jag kvar och smsar/ringer. Han hör av sig lika mycket. Mitt dumma jävla hopp finns kvar. Hoppet i: det kanske blir vi någon gång, men inte just nu. Som han sa. Fan. Vågar inte släppa. Vill inte. 


    Ska till våran lägenhet om 4 veckor (flera mil från där jag är) och vi ska dela upp våra saker. Vill inte. Och vill inte skapa dålig stämning innan dess. Då han VERKLIGEN vill behålla den "relation" vi har nu, vad fan det än är. 


    Vad ska jag göra?


    Hjärtat säger en sak, min hjärna en annan. 

  • Svar på tråden Kontakt med sitt ex
  • Anonym (Anonym 666)

    Lyssna på hjärnan. Hämta dina saker. Sedan måste ni backa lite från varandra. Ni kan fortsätta vara vänner, men det är ni inte nu. Ni har inte en vänskapsrelation än. Det ni har är sorg över nåt som inte blev och det är inte samma sak. Om han vill tillbaka till er relation i framtiden kommer du upptäcka det, men det kan ta tid, så sörj relationen men gå vidare, för det är inte säkert det blir ni igen, och du vill inte sitta år ut och år in och vänta på någon som kanske inte kommer tillbaka. Du har ett liv att leva under tiden.

  • Anonym (Nä inte okej)

    Jag kan tycka att det är jäkligt elakt att först dumpa dig och sen grina och vilja ha kvar dig. Det är oerhört egoistiskt gjort. Han tänker inte alls på din sorg och hur ledsen du är och hur dåligt du mår. Hade han respekterat dig hade han backat undan och låtit dig sörja klart och SEN återupptagit kontakt som vän.

    Han har förmodligen dåligt samvete för att ha dumpat dig och försöker nu släta över det genom att ge dig hopp.

    Ni har faktiskt gjort slut. Det finns en anledning till att han dumpade dig. Glöm inte bort det. Den orsaken försvinner inte bara för gulliga sms och tårar i telefon.

    Han försöker rädda sig själv genom att utnyttja dina känslor. Jävligt ego.

Svar på tråden Kontakt med sitt ex