• Anonym (Joss)

    Blir manipulerad

    Detta låter säkert helt sjukt. Men ska försöka korta ner det.

    Jag har en sambo. Har varit ihop i 6 år. Vi har det helt ok. Men har väl varit väldigt mycket tjafs och brist på attraktion ca 2 år. Men han är pålitlig, snäll och en bra kille. Ger mig trygghet och kärlek trots våra ups n downs. Men attraktionen fattas från min sida..

    Jag har sedan 8 mån varit kär i en bekant jag haft i många år. Jag vill inte känna dom jag gör. Jag har ibland ventilerat mina problem till honom, och nu senaste halvåret har vi fattat tycke för varann. Jag är extremt attraherad och han får mig knäsvag. Intelligent, charmig, självsäker och rolig. Allt det min sambo inte är.... han liksom nässlar sig in under huden på mig med sin charm och sättet han ser mig.

    Men..han börjar tröttna på mitt fram och tillbaka. Att jag ena dagen säger att vi nog kommer separera och nästa dag att vi försöker lösa problemen. Jag ÄR ju väldigt förvirrad av hur jag vill ha det.. Jag har på nått sätt velat att han ska säga hur han känner rakt ut, men han gör det inte så länge jag har nån annan. Men vem dumpar nån för att den andra man är kär i KANSKE gillar en..? Jag hoppas ju att dessa känslor ska svalna. Och inte göra nått dumt.

    Men nu börjar jag skämmas gentemot honom. Han tycker jag är velig, och jag vill på nått sätt bevisa att jag menar det jag sagt (att vi har problem) och göra slut.. för annars framstår jag som en lögnare typ.. och att jag nöjer mig fast jag sagt att vi har problem.

    Som att HAN är orsaken till problemen och att han därmed har ett övertag på mig..

    Jag vet inte.. men hur kommer man ut en sån sits?

    Är så vansinnigt kär men vill inte göra bort mig och agera på nått jag inte borde.

  • Svar på tråden Blir manipulerad
  • Tow2Mater

    Bestäm dig for om du ska satsa på ditt nuvarande forhållande och gora det bra, eller gora slut. Utnyttja inte en annan man for att du är for velig att ta det beslutet själv. Att gå från en famn till nästa blir sällan lyckat.Låter ju som du vill manipulera honom, han ska inte vara ditt motiv. Blir du tillsammans med den nya, kan han gora slut efter en månad, och då sitter du där. Ta beslut av rätt anledning, en ny man är inte rätt anledning.

  • Anonym (Vem?)

    Vem gör slut för att någon KANSKE gillar en? Tja, alla vettiga... 


    Eller nej, om man inte är nöjd där man är så gör man slut eller löser problemen. SEN letar man nytt. När det som i ditt fall, och i mitt fall, dykt upp en man du finner attraktiv och intressant så får du ta dig en funderare på vad du vill. 

    Det gör jag vilket idag resulterat i ett mycket bra prat med min man om vår situation. Vi har inte helt kommit fram till ett beslut, men vi är en bra bit på väg. 

    Fjärilarna i magen för den andre mannen finns där, men jag agerar inte på dem, jag pratar inte med honom om dem, jag fokuserar på att lösa mina problem med min man. Om det sen resulterar i att vi skiljer oss eller får en nytändning vet vi inte än. 

    Men jag matar inte mina känslor för den andre mannen utan håller de ggr jag måste möta honom till ett minimum och jag försöker att inte vara själv med honom. 


    SÅ gör alla mogna vuxna människor med respekt för sina medmänniskor. 

  • Anonym (ooo)

    Använd inte denne andra person som en språngbräda för att kanske ta dig loss ur det gamla. Ska du göra slut på det gamla ska det vara utan denne person.
    Om han inte ens existerade, hade du lämnat din nuvarande då? Om du inte kan svara ja på den frågan så är det inte rätt. 

    Jag råkade ut för att vara den här andra personen under en period. Jag hade nyligen skilt mig, råkade möta en person som var gift men som sa att han ville skilja sig (de gick i parterapi och hade det urjobbigt). Vi sågs ett par gånger. Han sa att han ville lämna henne för min skull men då kändes det inte alls bra i magen på mig. Han sa t.o.m nåt i stil med att han inte klarade av att lämna utan min hjälp. Där någonstans blev jag lite sur ärligt talat. Sa att vi fick pausa, sen fick han begära skilsmässa om det var det han ville, men han skulle inte ha mig som ursäkt till att göra det! När jag ställde frågan som jag även skrev  till dig ovan, om han skulle lämna henne om jag inte fanns, då svarade han nej. Vi pratade aldrig mer efter det, han fick lösa sina problem själv. 

    Det tänker jag att du också måste göra. 

Svar på tråden Blir manipulerad