• bippan

    Olika beteende

    Jag och min sambo har en nybliven 2åring. Första 1,5 åren var jag med honom 90% av tiden, nu jobbar både jag och min sambo 50% och är ungefär lika mycket tid med sonen, även om jag står för mesta omvårdnaden, sover med honom osv

    När pappan (min sambo alltså) är hemma med sonen är sonen jätteglad, kan leka själv, gnäller aldrig, busar o går att ta med hem till folk eller in på affärer, han är bara underbar.

    Så fort jag kliver innanför dörren hemma börjar gnället. När vi 3 tillsammans gör något är sonen rolig o underbar, men när jag och sonen är ensamma så gnälls det konstant, han grinar, bryter ihop, vägrar leka, missnöjd nästan konstant. Att ta med honom på en affär är nästan bara att glömma, han tjurar o skriker.

    Jag älskar att vara mamma o njuter fullt ut men mitt självförtroende har körts i botten när jag hör o ser allt kul pappan o sonen gör. Dessutom känns det som jag gör allt fel fast det är jag som får ha tålamod o bita ihop mest.

    Sonen går 15 timmar i veckan på förskola och där är det inga problem

    Hjälp mig!

  • Svar på tråden Olika beteende
  • bippan

    Tror vi har rätt lika gränser men sen är sonen inte bråkig på det sätt att han måste sägas åt, snarare missnöjd o ledsen

    Nån fler?

  • StevenDiese

    Det går i vågor. Eller har gjort här hemma iaf.

Svar på tråden Olika beteende