• förstapåväg

    Oro om att något har hänt

    Hej. Jag väntar mitt första barn och är i vecka 6. Mina chanser att bli gravid är minimaliska och nu äntligen har jag fått ett positvt test. Mitt första ultraljud har jag 28.5 så 2 veckor ännu. Men nu är det så att jag fått någon sort av "blödning" och med det menar jag att det syns inte att jag blöder utan bara när jag går på toaletten och torkar mig så syns det och ytterst sälland kommer det lite blod i urinet. Jag ringde mödravården och hon konstaterade att det var normalt att inget att oroa sig för. Hon menade att när jag mådde likadant som förut och att jag inte hade några andra symtomer så var det normalt. Jag fösöker lita på hennes ord och håller tummarna att vi får höra ett hjärtljud på ultran. Men oron är stor när det är första barnet och att mina chanser till graviditet är liten så man vill ju att inget skall hända. Men nu undrar jag att är det någon annan som varit med om samma sak eller liknande och att barnet ändå mått bra? Tack för svar :)

  • Svar på tråden Oro om att något har hänt
  • Jag är bara jag

    Blödde ganska rejält med första barnet i v.7. Krävdes tom binda och sen trosskydd en vecka. Blödde v.18 också. Gick bra!

  • förstapåväg

    Tusen tack för svar :) Nu lättade lite på oron :) Jag har känslig kropp så kan ha med det att göra kanske???? vi får bara hålla hoppet uppe om att det ligger en frisk bebis i magen på mig???? Rolit att höra att allt gick bra för dig????

  • förstapåväg
    förstapåväg skrev 2020-05-16 17:16:09 följande:

    Tusen tack för svar :) Nu lättade lite på oron :) Jag har känslig kropp så kan ha med det att göra kanske? vi får bara hålla hoppet uppe om att det ligger en frisk bebis i magen på mig :) Rolit att höra att allt gick bra för dig :)


  • Jag är bara jag

    Det är ganska vanligt med småblödningar som gravid, vissa som jag får tom större blödningar och det är ingen fara. Kan bero på sköra slemhinnor. Håller en tumme inför ditt VUL!

  • Anonym (L)

    Får stämma in med de tidigare talarna. Vanligt med sköra slemhinnor i graviditeten! Jag blödde under tidig graviditet precis som du beskrev, och blödde även några gånger efter sex (vilket aldrig hänt innan). Fick även vid ett tillfälle en väldigt plötslig smärta i livmoderområdet och blödde sedan lite efter det. Var inte så orolig vid de första blödningarna, men vid det sista tillfället med smärtan och blodet tänkte jag att det absolut var kört. Nu sitter jag dock i v 37 och räknar ner dagarna till förlossningen, så det har gått bra :)

  • förstapåväg
    Anonym (L) skrev 2020-05-16 19:37:42 följande:

    Får stämma in med de tidigare talarna. Vanligt med sköra slemhinnor i graviditeten! Jag blödde under tidig graviditet precis som du beskrev, och blödde även några gånger efter sex (vilket aldrig hänt innan). Fick även vid ett tillfälle en väldigt plötslig smärta i livmoderområdet och blödde sedan lite efter det. Var inte så orolig vid de första blödningarna, men vid det sista tillfället med smärtan och blodet tänkte jag att det absolut var kört. Nu sitter jag dock i v 37 och räknar ner dagarna till förlossningen, så det har gått bra :)


    Det är roligt att höra att jag inte är ensam i denna sists. Även fast det inte är roligt med blödningar dock :( Men roligt att höra att det gått bra för er båda som svarat och roligt att höra att du nu är i slutspurten :) jag blickar framåt med hoppet uppe nu iallafall :) satt mest inomhus och oroade mig för mycket tidigare vilket man inte ska göra men svårt när oron och rädslan tar över en... när man vet vilka chanser man har att bli gravid så blir man snabbt orolig över att något har hänt när man börjar blöda. Nu får jag sova gott om nätterna istället tusen tusen tack för svar :)
Svar på tråden Oro om att något har hänt