• Htw

    Kissnödig

    Hej. 
    Jag försöker få svar på om det är fler som har/har haft samma problem som mig och om ni någonsin fått någon förklaring:

    Efter förlossningen för 2 mån sedan kändes det helt ok de första 6 veckorna. Men efter 7 veckor blev jag konstant kissnödig. Det svider inte och det känns ok när jag sitter. För en vecka sedan åkte jag till närakuten efter att ha pratat med 1177. De tyckte ändå jag skulle kolla trots ingen sveda. Jag tog en sticka där och den visade inte på uvi, men fick ändå penicillin. Jag tycker inte den hjälpt.
    Jag är fortf kissnödig särskilt när jag rör på mig. Sitter jag still kan jag glömma bort det och hålla kisset. Det är liiiite sämre när jag ligger. Då känns det typ som att jag vill ha en kudde mellan benen som av någon anledning gör mig mindre kissnödig. Men jag kissar ändå bara en gång på natten och det är när jag vaknar av att jag ska amma. Absolut värst är när jag går och står! 
    Jag tycker att det egentligen på det stora hela känns ungefär som när man är gravid i tredje trimestern.
    Pratade med Bm och hon sa att det tar ett tag innan alla organ faller på plats och att man då kan uppleva sådana här trängningar. Hon tyckte det lät som om det var något utanför blåsan som trycker på och som liksom "ramlar ner" när jag ställer mig upp.
    Har ni hört om det innan? Detta är min trejde graviditet och en ny känsla. 
    Jag kan inte se att det är något framfall eller känna något "ägg" i slidan.
    Jag funderar på vad det annars kan vara! 
    Någon som haft det likadant? Skulle va skönt att höra att man inte är ensam!!

  • Svar på tråden Kissnödig
  • Anonym (Lilla My)

    Kan det vara framfall? Läs om det och se om det stämmer? Hoppas att det blir bättre för dig

  • Htw

    Lite stämmer in på det förutom att jag varken kan se eller känna något mellan benen. Men det kan ju vara ett liiitet framfall som inte syns . Annars står det ju överallt att man ska kunna se som ett ?ägg? som faller ner..

Svar på tråden Kissnödig