• ThreeCherries

    Killar/män - era bästa tips, tack!

    Har pojkar och måste erkänna att jag inte alltid känner att jag förstår precis hur jag bäst kopplar med och kommunicerar med killarna, speciellt den som föddes först. Känns som saker min mamma gjorde som jag uppskattade, inte alltid funkar på killarna på samma sätt. Tex samtal, jag lyckas inte riktigt där. Vill ha alla olika tips och tankar!

    Dela gärna med er av vad ni minns som bra från uppväxten, vad gjorde mamma/pappa som ni uppskattade? Goda minnen? Sånt som gjorde att du fick en bra uppväxt? Allt sånt!

    Hit me!!

  • Svar på tråden Killar/män - era bästa tips, tack!
  • Anonym (A)

    Hur gamla är de?  Lättare att ge tips om du säger hur gamla barnen är.

  • ThreeCherries
    Anonym (A) skrev 2020-05-16 21:13:19 följande:

    Hur gamla är de?  Lättare att ge tips om du säger hur gamla barnen är.


    Mina är 4 och 7, men jag vill gärna höra från hela uppväxten oavsett! Allt möjligt av tips och tankar. Min bror älskade hur mamma lärde honom att lyssna på ljudet av regn till exempel.. allt sånt ljuvligt.. minnen, tips, tankar..
  • Såärdetmät

    Saker som jag gjorde med min mamma som jag uppskattade som barn var skogsutflykter, bygga koja på tomten, spela sällskapsspel eller tv spel, hyra filmer som jag ville se, bada, berätta spökhistorier på kvällen. Titta på stjärnhimlen på vinterhalvåret och försöka se planeter/stjärnbilder och stjärnfall.

    Lite sånt som jag tyckte om att göra ??

  • ThreeCherries
    Såärdetmät skrev 2020-07-04 18:41:30 följande:

    Saker som jag gjorde med min mamma som jag uppskattade som barn var skogsutflykter, bygga koja på tomten, spela sällskapsspel eller tv spel, hyra filmer som jag ville se, bada, berätta spökhistorier på kvällen. Titta på stjärnhimlen på vinterhalvåret och försöka se planeter/stjärnbilder och stjärnfall.

    Lite sånt som jag tyckte om att göra ??


    Hade glömt att jag gjorde denna, tusen tack för svaret! Väldigt bra idéer! Och roligt att höra vilken påverkan det haft och att du uppskattade det, jag inspireras!
  • Såärdetmät
    ThreeCherries skrev 2020-07-04 21:02:03 följande:

    Hade glömt att jag gjorde denna, tusen tack för svaret! Väldigt bra idéer! Och roligt att höra vilken påverkan det haft och att du uppskattade det, jag inspireras!


    Kul! Jag såg att det var en gammal tråd men jag gav ett svar ändå. Jag minns att det var väldigt trevligt när mina föräldrar satte sig in i mina intressen på det sättet. Jag försöker tillämpa det själv nu, även att jag har en son på bara 1,7 år, men det känns som att ofta är det små enkla saker som ger mycket.
  • DanneD

    Min mor dog när jag var 10, min far dog när jag var 12. Idag är jag 33 år. Fast jobb, bra inkomst och tured kvinnor.

    Man behöver inte bete sig som ett "svin" bara för att man haft en tuff uppväxt.

    Äldre kvinnor är min grej. Jag har lärt mig uppskatta livet.


    Man med skägg, manbun och tatueringar. Singel. Min inkorg är alltid öppen för alla.
  • ThreeCherries
    DanneD skrev 2020-07-04 23:04:04 följande:

    Min mor dog när jag var 10, min far dog när jag var 12. Idag är jag 33 år. Fast jobb, bra inkomst och tured kvinnor.

    Man behöver inte bete sig som ett "svin" bara för att man haft en tuff uppväxt.

    Äldre kvinnor är min grej. Jag har lärt mig uppskatta livet.


    Åh.. DanneD, nu fick jag ont i magen, du har varit med om det som var precis min värsta mardröm i precis den åldern, jag är så ledsen för att det blev så för dig, fy vad livet är allt från helvete till himmel och allt däremellan.. Jag ville bara.. Säga att jag ser dig och.. kram <3
  • DanneD
    ThreeCherries skrev 2020-07-04 23:44:24 följande:

    Åh.. DanneD, nu fick jag ont i magen, du har varit med om det som var precis min värsta mardröm i precis den åldern, jag är så ledsen för att det blev så för dig, fy vad livet är allt från helvete till himmel och allt däremellan.. Jag ville bara.. Säga att jag ser dig och.. kram <3


    Livet är inte rättvist, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Mamma dog i bröstcancer och pappa dog i en arbetsrelaterad olycka. Jag växte upp med min 10 år äldre syster och moster. Men jag har lärt mig respektera livet, jag har ett bra jobb (brandman) och ett bra liv. Omtyckt av kvinnor och vänner omkring mig. Kram
    Man med skägg, manbun och tatueringar. Singel. Min inkorg är alltid öppen för alla.
Svar på tråden Killar/män - era bästa tips, tack!