• Anonym (JoNna1)

    Fascineras av hans älskarinna

    Min sambo hade en affär med en tjej på hans jobb. Han blev påkommen, pudlade och eftersom vi har småbarn ihop har jag gått med på att försöka Laga vårt förhållande. Han är ångerfull och jag tycker vi tar oss framåt. Jag har dock svårt att släppa kvinnan han var med, har nästan blivit lite besatt. Kollar bilder på henne och försöker hitta fel men vill typ lära känna henne, veta vem hon är. Är det en konstig reaktion? Samtidigt äcklar hon ju mig (hon visste att jag och barnen fanns). Varför kan jag inte bara släppa henne? Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Fascineras av hans älskarinna
  • Drottningen1970

    Du äcklas av henne som aldrig svikit några löften till dig eller haft något åtagande gentemot din familj och dina barn, men kryper ned och sover gott brevid din sambo som svikit dig och riskerat barnens trygghet... Well...

  • Anonym (Sally)

    Jag har inte själv varit i situationen, men jag tror det är rätt normalt att man vill veta vad älskarinnan har, som man tydligen inte själv har.

    Jag researchade min exmans nya tjej (som han blev ihop med misstänkt fort efter vår separation) och kom fram till att hon varken var yngre eller snyggare än jag. Hon vara bara en annan kvinna, tror jag och de var inte tillsammans särskilt länge. 

  • Anonym (Wunderbaum)

    Det är väl ett sätt att försöka förstå varför det hände. Varför det var just hon. Vilka egenskaper hon har. Det blir ett jämförande med en själv. Vad har hon som inte jag har? Varför räckte det inte med mig? Osv

    Sen brukar det bli ett letande efter motsatsen, det är nästa fas. Att förneka att hon hade något som lockade. "jaja hon kanske är rolig men det är för att hon inte behöver torka barnspya, det skulle säkert äckla henne" Eller.. "jaha ja hon är blond ja man behöver inte vara smart för att kunna sära på benen"...

  • Tukt

    Sex tenderar att inkludera känslor vi har svårt att hantera. Ofta förstår vi inte det själva utan försöker normalisera saker via porr.
    MItt råd är att du antingen bestämmer dig för att sluta titta, och därmed tänka, eller att på något sätt bejaka det.

  • Anonym (Dont cry)

    Varför inte bara ha en trekant med henne så får du svaret. 
    Tydligen har du attraherats av samma kvinna Så nått särskilt måste hon ha.


    Just do it..just get it over with.

  • Anonym (Inte ensam)

    Jag har sett och hört det många gånger, det är nog inget konstigt alls. Mer hinner jag inte skriva nu

  • Lillkillen
    Anonym (Dont cry) skrev 2020-05-17 12:11:44 följande:

    Varför inte bara ha en trekant med henne så får du svaret. 

    Tydligen har du attraherats av samma kvinna Så nått särskilt måste hon ha.

    Just do it..just get it over with.


    Attraherad var väl inte det hon skrev! Hon är fascinerad, en för mig gigantisk skillnad.
  • Anonym (Älskarinna)

    Jag är älskarinna till en gift man. Har samma "intresse" som dig, fast tvärtom.
    Vill veta allt om hans fru, varför är han fortfarande gift med henne?
    Vad jag vet så har han varit otrogen hela deras 30-åriga förhållande.

  • enable007

    För min del handlar det bara om sex , med en annan person än sin fru ! Det behöver inte va något extra , man saknar pirret i magen ibland och just därför är man otrogen :)

    Att testa andra och nyfikenheten hur andra är i sängen osv , efter sexet lugnar man ner sig och tänker - jaha det va inte något wowww men okej skönt !

  • Physalis

    Jag tror ditt intensiva fokus på henne är en försvarsmekanism för att slippa rikta dina starka känslor av svek mot din sambo.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Fascineras av hans älskarinna