• Anonym (Sandman)

    Patetiska män som tror de kan få en 23-åring

    Tycker du att män runt 40 som söker kvinnor från 23 år är patetiska?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Patetiska män som tror de kan få en 23-åring
  • Anonym (Maria)

    Det finns 23-åringar som faktiskt vill ha en man på 40. Jag är en av dom tjejerna.

  • Anonym (Sara)

    Jag går inte omkring och funderar på om ifall främmande män är patetiska eller ej.

    Det som möjligtvis kan bara obehagligt är när äldre män aktivt stöter på yngre kvinnor de inte känner på uteställen, lite beroende på hur de beter sig. Som ung tyckte jag att det var jättemärkligt när män i min pappas ålder stötte på mig.

  • Anonym (Sandman)
    Anonym (Maria) skrev 2020-05-17 15:43:06 följande:

    Det finns 23-åringar som faktiskt vill ha en man på 40. Jag är en av dom tjejerna.


    Verkar som att ni är få, det är inte normen.
    Har han svårt att få upp den?
    Har du daddy issues?
    Är han typen som tror att han är 20, och inte fattar hur gammal han är?
    Överskattar sig själv, hur attraktiv han är?
  • Anonym (Ja. Trots att jag är en sån gubbe.)

    Ja. Trots att jag är en sån gubbe själv. Eller var. Jag är inte rik, så vad med mig kan ha lockat henne? Jag gissar på att jag är rätt snäll, lugn, trogen och en hyfsat bra pappa till det barn jag har. Av någon anledning räckte de kvaliteerna för att en jättesöt 20 åring ville vara med mig. En då 36 årig gubbe.

    Allt var jättetrevligt i 5år. Sedan ville hon ha barn med mig. Inte nu men i framtiden Eeeeh jag är 41. Jag är redan för gammal för att skaffa barn, vill inte ha fler barn heller. Om några år är jag ännu äldre.

    Då ändrade hon sig att ok vi skaffar inte barn jag vill vara med dig ändå. Men jag förstod att hon verkligen ville ha barn, fast ändå var redo att inte ha det...för min skull. Drog ut på det i tre år till, sedan lämnade jag henne. Det var extremt smärtsamt, men vadfan att vara orsaken till att hon som vill ha barn blir barnlös, för vad då? En gammal gubbe som inte ens är rik? 

    Hon blev jätteledsen, men bara två år senare var hon mamma tillsammans med en jämnårig man. Fast då hade jag slösat bort 8 år av hennes liv. Att göra en sådan sak är både patetiskt och själviskt och man är en gammal snuskgubbe om man gör det.

  • Anonym (Kvinna 40+)

    En 23-åring är vuxen och kärlek kan uppstå trots ålderskillnad. Det är väl inget konstigt med det.

    Män som raggar på 15-17-åringar är däremot äckliga och det är de även om de bara är 25 år själva. Jag minns det som oerhört jobbigt att bli jagad av män och gubbar när jag själv var så ung, jag hade ingen livserfarenhet och var osäker, vågade inte säga ifrån så jag hamnade i obekväma situationer. En 23-åring däremot är fullvuxen och har förhoppningsvis lite skinn på näsan så hon kan avvisa oönskade inviter!

  • Anonym (Maria)
    Anonym (Sandman) skrev 2020-05-17 15:45:48 följande:

    Verkar som att ni är få, det är inte normen.

    Har han svårt att få upp den?

    Har du daddy issues?

    Är han typen som tror att han är 20, och inte fattar hur gammal han är?

    Överskattar sig själv, hur attraktiv han är?


    Vi är akademiker båda två och träffades tack vare det. Jag var ensam med ett barn när jag var 23 och vi började som vänner men kärlek växte fram. Han är vältränad och snygg och att vara 40 + år är ingen hög ålder vad gäller det sexuella. Det är snarare fördomar. En väldigt stor mängd 40-åringar är ju småbarnsföräldrar.

    Jag blev kär i den han är och inte i hans ålder. Jag lärde känna honom först och sen blev jag kär. Jag hade nog inte varit så imponerad av honom om han hade försökt ragga upp mig på krogen eller skriva på Tinder. Då hade han fått nej. Men nu möttes vi i andra sammanhang och då blev det en annan sak och ålder blev oviktigt.
  • Anonym (Kvinna 40+)
    Anonym (Sandman) skrev 2020-05-17 15:45:48 följande:

    Verkar som att ni är få, det är inte normen.

    Har han svårt att få upp den?

    Har du daddy issues?

    Är han typen som tror att han är 20, och inte fattar hur gammal han är?

    Överskattar sig själv, hur attraktiv han är?


    TS är du själv man eller kvinna?

    Är nyfiken på vad du själv tycker i frågan eftersom din trådstart är allt annat än objektiv och du verkar lite hätsk mot andra som ev inte svarar som du ville att de skulle göra.

    Är du en ratad pojkvän eller en ung tjej som har blivit utsatt för något obehagligt av en 40+ are?
  • Anonym (Q)

    Det är mindre patetiskt än manliga 35 åringar som är oskulder. Det finns många kvinnor som vill ha äldre män för övrigt så matchar de varandra är det inte alls patetiskt.

  • Anonym (Ja. Trots att jag är en sån gubbe.)
    Anonym (Maria) skrev 2020-05-17 16:00:00 följande:
    Vi är akademiker båda två och träffades tack vare det. Jag var ensam med ett barn när jag var 23 och vi började som vänner men kärlek växte fram. Han är vältränad och snygg och att vara 40 + år är ingen hög ålder vad gäller det sexuella. Det är snarare fördomar. En väldigt stor mängd 40-åringar är ju småbarnsföräldrar.

    Jag blev kär i den han är och inte i hans ålder. Jag lärde känna honom först och sen blev jag kär. Jag hade nog inte varit så imponerad av honom om han hade försökt ragga upp mig på krogen eller skriva på Tinder. Då hade han fått nej. Men nu möttes vi i andra sammanhang och då blev det en annan sak och ålder blev oviktigt.
    Åldern är inget problem just nu. 40+några. Han är lite tröttare och lite gubbigare än jämnåriga till dig, men inget större problem. Snabbspola fram tills du är 43 och han 63 och det blir väldigt mycket mer påtagligt stor skillnad. 
  • Anonym
    Anonym (Ja. Trots att jag är en sån gubbe.) skrev 2020-05-17 17:00:35 följande:
    Åldern är inget problem just nu. 40+några. Han är lite tröttare och lite gubbigare än jämnåriga till dig, men inget större problem. Snabbspola fram tills du är 43 och han 63 och det blir väldigt mycket mer påtagligt stor skillnad. 
    Exakt!
    Det är lätt när man är ung men  tiden kommer ikapp en.
Svar på tråden Patetiska män som tror de kan få en 23-åring