Äggstockscancer? Cysta på äggstock?
Hej!
???? Finns det någon här som har erfarenhet av äggstockscancer eller cysta på äggstocken?
Sedan förra våren har min mens varit lite oregelbunden, eller iaf för att vara mig. Har alltid fått mens på cykeldag 26 men sedan våren 2019 har den kommit på allt från dag 20 till dag 30. Är 36 år, inga barn, inget preventivmedel, aldrig gjort ultraljud ect. Cellprov ok varje gång hittills.
I oktober 2019 hade jag en liten blödning ca 1 v före mens. Efter detta fick jag smärtor långt ner och långt ut på vänster sida av magen, nästan mot höften till känns det som. Smärtorna känns som små hugg eller som att någon "nyper" mig i magen, oftast så känns det i någon sekund eller 2 och sedan släpper det. Vid ett tillfälle kände jag hugg ca var 30e sekund i ca 30 minuter men detta har aldrig hänt igen. Oftast känner jag av det när jag reser mig från sittande ställning eller när jag böjer mig framåt, har även känt det några gånger när jag spänt magen som vid hosta eller vid kräkning.
På sista tiden har jag mått lite illa och haft molande värk högt upp i magen med. Kan vara stress (lever stressigt) men vet inte.
Jag är så rädd att detta ska vara cancer ???????????? Några erfarenheter där ute? Kan det vara så turligt att det är en cysra?