• Anonym (Chockad och ledsen)

    Fick reda på att en bekant ifrån tonåren är inskriven på Stadsmissionen

    Hej!

    Det var en tjej i tonåren som jag var tillsammans med. Vi båda var extremt blyga och gjorde egentligen inget särskilt. Vandrande mest runt stan. Efter att tonårs-förhållande tog slut fortsatte vi vara vänner och hon fann en pojkvän som enligt någon annan sa att han var ingen bra person och begärde mig att göra allt jag kan för att bli tillsammans med tjejen igen.

    Men våran vänskap fortsatte och det tog sedan en period tills vi sågs igen. Då hade hon plötsligt börjat med narkotika och dricka alkohol från och till när hon kände för det i princip.

    Därefter vart våran kontakt nedtonad mer och mer. Jag fortsatte med mitt liv och efter några år fick vi kontakt igen. Per telefon formulerade hon sig och pratade precis som i tonåren. Jag upplevde det som om hon tyckte det var konstigt att jag hade växt upp för att jag: ''Pratade så annorlunda''. Mer vuxet. Det var som om hon förväntade sig att jag skulle fortsätta vara tonår i princip. Vi träffades inte. Och återigen har vi inte kontaktat varandra.

    Jag fick veta precis nu att hon är inskriven på Stadsmissionen. Liksom får sina brev dit. Hon är alltså aktiv där. Jag har tidigare själv volontärsarbetat där. Så man får ju inte sina brev dit om man inte är hemlös och/eller aktiv där, så hon är nog en narkoman som är där och får förhoppningsvis hjälp och stöd.

    Jag fick massa olika känslor av sorg när jag fick reda på det. Jag tänker fortfarande: Hon, som höll på med att rida på hästar, blyg och oskyldig.

    Hon sa även förut att hon inte förstår sig på människor som håller på med knark. Inte heller förstod hon sig på människor som håller på med alkohol och tobak.

    Jag vart så ledsen. Livet hade nog blivit totalt annorlunda om hon aldrig fick tag i narktoika. Hur blev det så fel? För hon var/är ju intelligent. Det hade blivit så intressant och framförallt BÄTTRE om hon aldrig höll på med sådant negativitet. Tänk att det blev till en sådan stor spillo. Vad gott hon hade kunnat medföra.

  • Svar på tråden Fick reda på att en bekant ifrån tonåren är inskriven på Stadsmissionen
  • Anonym (Chockad och ledsen)

    Bumpar tråden.

  • CitronTulo

    Har också vissa ungdomsvänner som har hamnat snett i livet, känns tråkigt såklart! Men de har gjort egna val i livet som har fört dem dit tänker jag..

  • Anonym (AD)

    Jag har alldeles för många gamla vänner som inte lever längre. Min högstadiecrush dog av en överdos några år efteråt. Det är ledsamt, men det enda man kan göra är att se till att man själv och ens närmaste mår bra. Har man ork till mer därefter är det förstås fint om man kan räcka ut handen åt andra, men det får inte bli på ens egen bekostnad.

Svar på tråden Fick reda på att en bekant ifrån tonåren är inskriven på Stadsmissionen