Mina kollegor gillar inte mig, vet inte vad jag gjort för fel
Hej! Vänder mig nu hit för råd ifall någon vet vad detta beteende kan bero på eller om någon varit i liknande situation.
För ett halvår sedan började jag på ny arbetsplats där alla är män förrutom jag som är ensam tjej. Jag är 30 år och alla är i ungefär samma ålder här.
Vi jobbar inte med samma arbetsuppgifter så jag arbetar själv och träffar de endast på rast och lunch.
Från dag ett kändes det lite märkligt då inte alla välkomnade mig som jag förväntat mig, de sa inte ?vad kul att du har börjat här? inte ett hej, ingenting.
Varje gång har det varit, och är fortfarande, jag som måste starta en konversation med någon av dem annars säger de ingenting till mig. De säger inte godmorgon om inte jag säger det först.
Ibland äter man lunch helt i tystnad med dem men ibland babblar de på och skojar med varandra, det är svårt att säga om det är min närvaro som gör att det blir tyst ibland, om jag gör dem obekväma. Tror ni att EN person kan ha en sån påverkan på en grupp?
Jag försöker än idag att le, vara positiv och att fråga dem saker men jag börjar nu tröttna när man inte får något tillbaks, känner mig som ett spöke ibland, dessutom börjar jag även känna mig obekväm att ens sitta och äta med dem. Ska jag bara avvika och sköta mitt jobb, ta upp detta på något sätt eller bara fortsätta vara så äckligt trevlig som jag kan? ???? blir det värre om jag forsätter vara trevlig kanske? Det verkar nästan som att det är det trevliga i min personlighet som de har svårt för.