• Helllosunshine

    Barnen vill flytta

    Hej!

    Det är så att jag är gift med en man som har barn sedan innan. En som blir 17 I år och en som är 14 år.

    Nu I och med Corona så har de bott hos sin mor i över en månad för att hon ville de med argument att vi skulle få tillökning.

    Detta argument köpte vi! Men nu när vi skulle gå tillbaka till vårat vanliga schema så vill de helt plötsligt flytta till sin mor på heltid.

    Vilket känns helt För jävligt.

    För deras argument till varför de vill flytta köper jag ej. De känns så nyanserade. Använder sig av ett språk som kommer från någon annan... Vet inte vad tusan man ska göra.. Är så jäkla ledsen

    Älskar mina bonusar ????

  • Svar på tråden Barnen vill flytta
  • Mortiscia80

    Barn i den åldern har en stor bestämmanderätt över var de ska bo. Om ni ställer till ett rabalder kommer ni ha sämre chanser att ens försöka övertyga dem om något annat. Ni kan väl göra så att barnen bor där största delen av tiden men hos er några dagar då och då? Vad ger de för argument för att flytta?

  • sextiotalist

    Svara att det är helt ok, men att ni önskar att de fortfarande vill bo halva tiden hos er.

    Säg också att om de ändrar sig så är det inga problem att bo halva tiden hos er igen

Svar på tråden Barnen vill flytta