• Anonym (Trådstartare)

Är det generellt så att en rik man skulle dejta en fattig kvinna bara hon ser bra ut och ger honom tillgång till sex?

Det verkar som att rika män generellt skulle kunna dejta/gifta sig med fattiga kvinnor utan utbildning/sjukskrivna/lågavlönade bara kvinnorna ser bra ut och/eller ger honom garanterad tillgång till sex.

Det påstås det här på forumet iallafall, inte minst i incel-trådarna. Och i verkligheten är det ju så, många rika svenska män gifter sig med fattiga kvinnor från utlandet. Och i tex USA kan snygga kvinnor gifta sig rika och leva som hemmafruar.

Men en kvinna skulle aldrig acceptera detta om det var tvärtom, ingen rik kvinna vill ha en man som inte tjänar bra han också. Medans manliga advokater och politiker kan dejta fattiga kvinnor.

• Svar på tråden Är det generellt så att en rik man skulle dejta en fattig kvinna bara hon ser bra ut och ger honom tillgång till sex?
  • Anonym (E)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2020-05-19 13:14:17 följande:

Det verkar som att rika män generellt skulle kunna dejta/gifta sig med fattiga kvinnor utan utbildning/sjukskrivna/lågavlönade bara kvinnorna ser bra ut och/eller ger honom garanterad tillgång till sex.

Det påstås det här på forumet iallafall, inte minst i incel-trådarna. Och i verkligheten är det ju så, många rika svenska män gifter sig med fattiga kvinnor från utlandet. Och i tex USA kan snygga kvinnor gifta sig rika och leva som hemmafruar.

Men en kvinna skulle aldrig acceptera detta om det var tvärtom, ingen rik kvinna vill ha en man som inte tjänar bra han också. Medans manliga advokater och politiker kan dejta fattiga kvinnor.

Nej, jag tror inte att det är så generellt. Sedan beror det på vad du menar med rik, hur rik ska man vara?

Folk med rikedomar som funnits i generationer, de gifter sig i regel inom sin egen klass, de vill inte ha fattiga utländska kvinnor till fruar.

Nyrika, t ex fotbollsproffs, ja där kan man se att vissa av dom har unga, snygga flickvänner, men om de är fattiga och från utlandet vet jag inte.

I Sverige är det väl lika vanligt, om inte mer vanligt, att det är män med normala löner som tar in kvinnor från utlandet. Antagligen för att de vill ha någon som passar upp på dom, de inte klarar av en självständig kvinna.
  • Anonym (W)

Jag är helt obrydd vem som tjänar mest eller om min partner är sjukskriven.

Många som tar "vem som helst" vill inte direkt ha ett jämställt förhållande utan kvinnan ska fixa allt.

• Anonym (Trådstartare)
    Anonym (W) skrev 2020-05-19 15:11:02 följande:

Jag är helt obrydd vem som tjänar mest eller om min partner är sjukskriven.

Många som tar "vem som helst" vill inte direkt ha ett jämställt förhållande utan kvinnan ska fixa allt.

För män verkar sex vara det viktigaste som finns.
  • Wagner
    Anonym (Trådstartare) skrev 2020-05-19 13:14:17 följande:

Självklart är det så. Hos kvinnan sitter status i utseende & sätt. Hos mannen i pengar & framgång.

Mannen vill ha en vacker kvinna som är go' och gillar att knulla ofta.

Kvinnan vill ha en man med makt/status/makt, som kan LYFTA henne, en man som  däremot inte vill knulla för mkt, bortsett från till en början, under hennes förälskesefas, och fram till första avkomman.
  • Anonym (Trådstartare)
    Wagner skrev 2020-05-19 16:33:06 följande:

Självklart är det så. Hos kvinnan sitter status i utseende & sätt. Hos mannen i pengar & framgång.

Mannen vill ha en vacker kvinna som är go' och gillar att knulla ofta.

Kvinnan vill ha en man med makt/status/makt, som kan LYFTA henne, en man som  däremot inte vill knulla för mkt, bortsett från till en början, under hennes förälskesefas, och fram till första avkomman.

Med andra ord räcker det att en kvinna har en fitta, det är vad jag alltid misstänkt då extremt oattraktiva kvinnor har lätt att få sex jämfört med oattraktiva män som i princip kan leva som incels resten av livet om de inte går till prostituerade.
  • Wagner
    Anonym (Trådstartare) skrev 2020-05-19 16:35:51 följande:
    Med andra ord räcker det att en kvinna har en fitta, det är vad jag alltid misstänkt då extremt oattraktiva kvinnor har lätt att få sex jämfört med oattraktiva män som i princip kan leva som incels resten av livet om de inte går till prostituerade.
    Nej nej, inte alls. Fittan ska ju finnas i den rätta kvinnans kropp.

Men sen är det ju så att män som befinner sig långt ned på statusstegen, ju får ta vad som bjuds. Och bjuds det inget, blir de utan!
  • Anonym (Trådstartare)
    Wagner skrev 2020-05-19 16:45:16 följande:

Nej nej, inte alls. Fittan ska ju finnas i den rätta kvinnans kropp.

Men sen är det ju så att män som befinner sig långt ned på statusstegen, ju får ta vad som bjuds. Och bjuds det inget, blir de utan!

Finns många attraktiva män som kan tänka sig ha sex med mindre attraktiva kvinnor.
Svar på tråden Är det generellt så att en rik man skulle dejta en fattig kvinna bara hon ser bra ut och ger honom tillgång till sex?