• Anonym (Lyckliga horor i verkligheten också)

    Tycker ni att sexköp skulle vara lagligt i Sverige om prostitutionen skulle göras om och alla sexförsäljare skulle trivas att sälja sex?

    Hypotetiskt dilema. Tycker ni att sexköp skulle vara lagligt i Sverige om prostitutionen skulle göras om och alla sexförsäljare skulle trivas att sälja sex?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni att sexköp skulle vara lagligt i Sverige om prostitutionen skulle göras om och alla sexförsäljare skulle trivas att sälja sex?
  • Anonym (A)

    Om endast de som verkligen trivdes med det sålde sex, hur stort tror du utbudet skulle vara? Med tanke på efterfrågan skulle de lätt kunna ta 30000 per gång. Och då skulle de inte behöva göra det speciellt ofta. Dvs 99,9% av alla kåta män som skulle vilja köpa skulle inte kunna göra det i alla fall.

    Fortsätt drömma du.

  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2020-05-19 16:31:28 följande:

    Om endast de som verkligen trivdes med det sålde sex, hur stort tror du utbudet skulle vara? Med tanke på efterfrågan skulle de lätt kunna ta 30000 per gång. Och då skulle de inte behöva göra det speciellt ofta. Dvs 99,9% av alla kåta män som skulle vilja köpa skulle inte kunna göra det i alla fall.

    Fortsätt drömma du.


    Jag utgår att du förstår att det mindre än en handfull som skulle vara utbudet. 99% av de som säljer sex skulle inte göra det frivilligt om de hade vettiga alternativ/ej stod under tvång. Med ditt scenario blir det alltså nästan inga kvar.
  • Anonym (Fd prostituerad)
    Anonym (A) skrev 2020-05-19 16:34:24 följande:

    Jag utgår att du förstår att det mindre än en handfull som skulle vara utbudet. 99% av de som säljer sex skulle inte göra det frivilligt om de hade vettiga alternativ/ej stod under tvång. Med ditt scenario blir det alltså nästan inga kvar.


    Hur vet du det? Vi är ganska många som sålt/säljer sex frivilligt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Fd prostituerad) skrev 2020-05-19 16:36:48 följande:
    Hur vet du det? Vi är ganska många som sålt/säljer sex frivilligt.
    Ni är fortfarande en väldigt liten minoritet av alla de som säljer sex.
  • Anonym (Fd prostituerad)
    Anonym (A) skrev 2020-05-19 16:41:01 följande:

    Ni är fortfarande en väldigt liten minoritet av alla de som säljer sex.


    Ja globalt sett, men vi är endå många.
  • Anonym (???)
    Anonym (Lyckliga horor i verkligheten också) skrev 2020-05-19 16:25:13 följande:

    Hypotetiskt dilema. Tycker ni att sexköp skulle vara lagligt i Sverige om prostitutionen skulle göras om och alla sexförsäljare skulle trivas att sälja sex?


    Varför tänker du på såna knepiga saker? Eftersom det inte kommer hända att alla som säljer sex, tycker om att göra det, menar jag. 
  • Elle N

    Om bara de som var ok med att bli av med sina ägodelar blev bestulna, skulle stöld vara ok?

    Om narkotika inte hade några skadliga följder, borde det vara lagligt?

    Så många frågor att ställa sig!

  • Anonym (....)

    Risken är väldigt stor att en kvinna tror hon skulle trivas med att sälja sex, men sedan inte gör det i verkligheten. Då är skadan redan skedd.

    Visst finns lyckliga horan. Men jag tror det finns 100 olyckliga horor på varje lycklig.

    Så nej, jag tycker inte att det vore lämpligt att ha både sexköp och sexförsäljning lagligt.

Svar på tråden Tycker ni att sexköp skulle vara lagligt i Sverige om prostitutionen skulle göras om och alla sexförsäljare skulle trivas att sälja sex?