• Buzzanonym1

Behöver jag vara orolig?

Har haft lite förhöjt blodtryck som sedan gick ner lite sedan upp igen. Tror det låg på 130/92 tror jag och fick då +1 äggvita.

Någon som vill lugna mig lite? Responsen från sjukvården har varit att de vill ha lite koll på extra blodtrycket. Har kronisk huvudvärk som varit värre i några veckor och mycket trött.

• Svar på tråden Behöver jag vara orolig?
  • Långbenopluto
    Buzzanonym1 skrev 2020-05-19 19:41:06 följande:
    29
    Jag hade dina symptom och fick vid en vanlig rutinkontroll veta att värdet på äggvitan ökat. Två timmar senare blev jag akutsnittad.... sonen föddes i vecka 29+6 och vägde 1130 gram.

Han är nu 13 år

Kräv kontroll ofta!
  • Buzzanonym1
    Långbenopluto skrev 2020-05-20 09:07:19 följande:

Jag hade dina symptom och fick vid en vanlig rutinkontroll veta att värdet på äggvitan ökat. Två timmar senare blev jag akutsnittad.... sonen föddes i vecka 29+6 och vägde 1130 gram.

Han är nu 13 år

Kräv kontroll ofta!

Oj, ska till barnmorskan på fredag. Ligger ju lite i mellanläge känns det som. Inte bra men inte jätte illa. Man blir ju lite osäker
  • Långbenopluto
    Buzzanonym1 skrev 2020-05-20 09:10:57 följande:
    Oj, ska till barnmorskan på fredag. Ligger ju lite i mellanläge känns det som. Inte bra men inte jätte illa. Man blir ju lite osäker
    Jag förstår dig, prata med din BM och be om att få lämna UP varje vecka för att se hur äggvitan håller sig.
  • Buzzanonym1
    Långbenopluto skrev 2020-05-20 09:15:05 följande:

Jag förstår dig, prata med din BM och be om att få lämna UP varje vecka för att se hur äggvitan håller sig.

Tack för tipset :)
Svar på tråden Behöver jag vara orolig?