• Anonym (Anonym1)

    Sova över - otrohet?

    Så min flickvän berättade att hon ska sova över i en killkompis stuga i helgen. Hon ska dit med flera från bla hennes klass, både killar och tjejer men mest killar där de ska festa och sova över. Jag tycker inte riktigt att det känns ok att hon till en stuga och dricka alkohol och sova över med en massa killar, och hon hade aldrig accepterat att jag sov över hos en annan tjej.

    När jag har försökt prata med henne om liknande saker tidigare har hon hävdat att jag inte litar på henne och så har vi inte kunnat komma vidare i diskussionen, och hon hade bara gjort likadant om jag försökte prata med henne om det här också. Men för mig handlar det snarare om respekt att inte göra något som ens partner inte tycker känns ok.

    Hon går i gymnasiet och jag vet inte heller om det är rimligt att jag ställer krav på att hon inte ska vara med på saker som hennes kompisgäng från klassen hittar på?

    Vad anser ni?

  • Svar på tråden Sova över - otrohet?
  • Anonym (.)

    Tycker man måste skilja på ett kompisgäng som gör aktiviteter tillsammans och sover i en stuga, jämfört med om hon åkt iväg med en kille.

    Jag har tidigare släppt iväg min tjej i liknande situationer, och skulle göra det igen i framtiden också.

    Vill min tjej vara otrogen så finns det 100 andra tillfällen också, typ en på en lång lunch, "jobba över" på jobbet, anmäla sig sjuk till jobbet o åka till älskaren osv. Jag kan inte kontrollera henne i vardagen, så varför ska jag kontrollera henne på kvällen emellanåt? Man måste ge varandra lite tillit o frihet.

    Jobba på din svartsjuka istället

  • Anonym (Hold my beer)

    Men vad tror du egentligen ska hända, att de har en ormgrop i den där stugan eller? Skulle du vara lika orolig om hon gick på krogen utan dig? Du behöver jobba med din svartsjuka. Säger som den ovan, de är en grupp kompisar som ska ha kul ihop, inget annat.

  • Anonym (C)

    Det borde inte ens vara någon diskussion, du borde bara säga ?det låter skoj, ha det så kul!?.

    Att begränsa hennes liv är ett säkert sätt att ta död på hennes känslor för dig.

    Hur gammal är du?

  • Anonym (T)

    Just det faktum att man åker ett kompisgäng till en stuga i några dagar innebär inte absolut inte att man är otrogen. Jag har släppt iväg min sambo många gånger på galej med jobbet där det varit både kvinnliga och manliga kollegor, ser verkligen inga konstigheter med det. Jag vet var jag har min sambo. Men det verkar inte som att du litar riktigt på din tjej, och det är nog mer där problemet ligger. Har hon tidigare gjort något som gör att du känner dig osäker?

  • Anonym (eee)

    Om de är ett kompisgäng, de vanliga hon brukar hänga med så är det väl helt ok. Bara för att festen är i en stuga och int hemma, spelar väl ingen roll? 

    Är det däremot nya folk, som hon knappt känner, som bjudit in henne för övernattning, då skulle jag undra lite mer. 

    Sedan är det ändå så att du inte kan "bestämma" över henne. Du är inte hennes farsa men om du beter dig som om du tror det, kan du nog vara säker på att bli dumpad rätt snart.
    Man behöver kunna lita på varann. Gör du inte det, och det verkligen bara är en vanlig fest med gänget, så är det väl klart att hon blir besviken på dig. 

Svar på tråden Sova över - otrohet?