• Frassex

    Hcg men inte gravid

    Är det någon som vet orsaker till hcg trots att man inte är gravid?

    Kort historik: vart gravid men testerna ökade inte i styrka började sen blöda äl +15. Vi ville gärna försöka direkt igen och enligt temp, äl test, äl smärta och flytningar kom äl i fredags, så är nu äl +5. Men gravtest är fortfarande svagt positivt och har varit så hela tiden. Borde det inte gå ner till 0? Nån med erfarenhet, varit med om liknande eller har kloka tankar?

  • Svar på tråden Hcg men inte gravid
  • Findus12

    Jag har också varit gravid men inte längre. Mensen kom för några dagar sedan men ser fortfarande svagt plus på stickan för hcg trots att det snart är 5 veckor sedan mf. 

  • Frassex
    Findus12 skrev 2020-05-20 12:27:36 följande:

    Jag har också varit gravid men inte längre. Mensen kom för några dagar sedan men ser fortfarande svagt plus på stickan för hcg trots att det snart är 5 veckor sedan mf. 


    Aah okej så inget konstigt då med andraord. Tänkte om det fanns andra orsaker ex cystor. Då inväntar jag mensen eller starkare pluss som kan tyda på ny graviditet då helt enkelt!
  • Mortiscia80

    Ja det finns andra orsaker. Om du googlar på "falskt positivt graviditetstest" eller nåt så borde du kunna hitta information. Det finns ett fåtal ovanliga tillstånd som kan ge utslag.

    Den mest sannolika förklaringen är däremot att du fortfarande har gravidhormoner i kroppen, det kan ta några veckor innan det går ur helt.

Svar på tråden Hcg men inte gravid