• Rednit

    Nidblödning eller mens?

    Den återkommande frågan; har jag nidblödning eller mens? Jag och min kille hade oskyddat sex ca 6 dagar innan ÄL. Han kom i mig och jag vet att spermierna kan överleva.

    För några dagar sedan när vi hade sex (dag 25-27) kom han åt livmodertappen som var stenhård! Han brukar komma åt men det känns inte såhär. Även han kände skillnad. Jag fick även otroliga kramper, typ mensvärk, efter varje ligg vilket jag kan få dagarna innan mens när han kommer djupt och hårt i mig.

    Dag 29 kom min mens idag kl 11.30 efter att vi hade legat på morgonen hårt, djupt och jag hade kramper efteråt. Menskoppen har knappt visat något blod på hela dagen plus att det mest har varit lite genomskinligt ?slem?. Uppskattningsvis 5-10 droppar blod. Jag brukar ha mycket mens i början!

    Nu tänker jag avvakta några dagar och se om den kommer igång ordentligt; men vad tror ni? Kan jag vara gravid? Jag började även äta p-piller estrelen idag eftersom det är mensens första dag men det kan väl inte ha någon inverkan?

  • Svar på tråden Nidblödning eller mens?
  • Pimpinellan

    Vanlig mens. Nidblödning är ovanligt och infaller när embryot fäst tidigast dag 5- kanske 8 dagar efter äl. Inte så långt bort som när mensen skulle komma.

  • Anonym (Tips från coachen)
    Pimpinellan skrev 2020-05-20 22:36:09 följande:

    Vanlig mens. Nidblödning är ovanligt och infaller när embryot fäst tidigast dag 5- kanske 8 dagar efter äl. Inte så långt bort som när mensen skulle komma.


    Om ts är gravid kan det ju vara en genombrottsnlödning.

    TS, avvakta några dagar. Det är för tidigt att säga. Varför börjar du med p-piller om du tror att du är gravid?? Det kan knappast vara bra för fostret.
Svar på tråden Nidblödning eller mens?