• Wed 20 May 2020 22:34
    193 visningar
    2 svar
    2
    193

    Har lämnat honom, ta tillbaks?

    Kort fakta innan min historia.
    Jag är en snart 25 år gammal tjej, han ska fylla 27.
    VI har varit ihop i nästan tre år. Vi har bott ihop i 1,5 år.
    Vi träffades och blev väldigt kära. Vi älskade varann.
    Han köpte lägenhet men ville inte att jag skulle flytta in. Han hade bott hemma hela sitt liv och sa att han behövde några månader för att känna frihet. Han har haft en sträng uppfostran. Jag förstod aldrig detta men accepterade det. Fick flytta in efter några månader.
    Han har ej varit bra på att visa kärlek, men jag vet att han innerst inne älskar mig. Han är inte den som gullar och gosar ofta. Han nöjer sig med tryggheten med mig och ser en framtid med mig. Han är lojal och inga andra tjejer är inblandade.
    Jag tolkar det som att han tar mig för givet
    Han tjänar bra,
    Han är inte alls familjär. Han tycker inte om att träffa familj och gå på släktmiddagar. Man får böna och be för att han ska följa med. Han säger att han inte känner sig bekväm där. Har fått med han på kanske 3-4 släkt träffar under tiden vi varit ihop.
    Familj är jätteviktigt för mig. Det betyder allt för mig.
    Han är allmänt stökig, där hemma. Han har inget emot att städa men det väldigt sällan han gör det. Stökighet stör ej honom.
    Renlighet är vitkigt för mig.
    Jag har alltid sett en framtid med honom men börjat tvivla.
    Jag sov hos min mamma för två helger sedan. Inget konstigt, brukar göra det ibland.
    Vi hade sms kontakt som vanligt.
    När jag kom hem på måndagen så satt han i soffan och det första jag sa när jag kom hem är att Jag vill göra slut.
    Jag sa att jag inte kan se en framtid med honom pga av att han inte är familjär, och det känns som att han tar mig för givet.
    Han stökar och vi har grälat mycket. Det värsta är att han tar mig för givet.
    När han insett att jag gjort slut så var han först arg, sen grät han. Han hade ingen aning om att jag skulle göra slut.. Allt kom som en chock för honom. Han höll om mig kramade mig. Han bönade och bad om att ta tillbaks honom.
    Jag stannade inte länge hos honom den dagen åkte hem till mamma igen.
    Dagen efter ringer han, jag svarar ej på hans samtal? han smsar långa texter.

    Där han  skriver att han är djupt ångerfull och ledsen. Han säger att han vet precis alla fel han gjort men att han aldrig visste att jag stört mig så mycket på dessa fel.
    Han ger exempel på grejer som jag inte gillar med honom som jag inte har nämt för honom och är djupt ångerfull. Han gråter.
    Han säger att han vill förändras, att han aldrig kommer göra samma misstag igen, Han vet vad hans fel är .och säger att han visste om att jag störde mig på vissa av hans grejer men  inte visste att det betydde så mycket för mig.

    Han vill ha en till chans. Han vet att han kan förändras. Han älskar mig från hela hans hjärta säger han. Alla misstag som han gjort är han villig att ändra på.

    Han fortsätter att säga att om jag hade varit tydligare med grejer som jag stört mig på hade han förändats.
    Han säger det inte var  förrän jag gjorde slut med honom som han insåg vad han har gjort för fel.
    Han är ingen vovve, eller toffel, men enda sedan jag dumpade honom så har han skrivit till mig varje dag. Han vill ha en till chans. Han vill visa mig att han kan förändras. Han säger att han vill få mig att känna sig älskad och att jag ska älska honom igen. Har träffat han två gånger sen dess korta träffar på 30 min, båda på tvingade av honom.
    Han bönar och ber, har bett honom att ej skriva mer till mig. Jag vill va ifred. Ändå fortsätter han att skriva, han vet att han skämmer ut sig själv genom att framstå som en desperat människa. Men han känner att han ej kan ro för det.
    För han vill inte ge upp han vet att han kan förändras. Han säger att han inte vill gå vidare han vill bara ha en till chans, att jag ska ge honom en månad eller två funkar det inte, fine Hejdå.
    Han säger att det är värt att offra ngn månad till för att se om vi kan ha ett evigt liv tillsammans.
    Jag vet inte. jag känner att jag gett honom tillräckligt med liv. 

    Jag tror att om jag ger honom någon månad till och han  skärper sig  och jag inte får mina känslor tillbaks så kommer det bli ännu värre.
    Snälla hjälp mig se detta från en annans persons vinkel.
  • Svar på tråden Har lämnat honom, ta tillbaks?
  • Anonym (Ne)
    Thu 21 May 2020 00:54
    #1

    Ne, han kommer inte förändras. Fy fan vad jag fick flashbacks av din text. För EXAKT så höll mitt ex på, flera gånger. Dum som jag var gick jag tillbaka och gav honom en chans till, och en till, och en till. Men ne, det blev ingen större förändring. Detta varande under 5 år. Idag är jag lycklig singel och ångrar bara att jag gav honom fler chanser. Länma honom där och hitta någon som passar dig.

  • Anonym (nej)
    Thu 21 May 2020 06:33
    #2

    Nej, ni är för olika helt enkelt. Och då läste jag inte ens hela ditt långa inlägg. 

    Om ni ska vara tillsammans kommer alltid en av er att vara missnöjd innerst inne och en förändring som inte kommer självmant och naturligt håller aldrig i längden. 

Svar på tråden Har lämnat honom, ta tillbaks?