• Enfunderare

    Outa en fetish?

    Är det fler än jag som har en fetish som ni är livrädda för att delge någon?
    Jag är 45 år och har aldrig talat med någon om att jag tänder på smisk, ge, inte få. Det är genant och jag har alltid dolt det i ett låst skrin djupt inne. I förhållanden som jag haft har jag aldrig berättat om det, inte ens när de uttryckligen frågat om mina sexuella fantasier.
    Jag VET att det skapat problem för två ex har blivit frustrerade och förbannade därför att de trott att sex inte är viktigt för mig. För dem var sex väldigt centralt.
    Utan smisk har jag svårt att tända. 
    Det finns en svensk community på nätet som jag signade upp på förra året. Den vände sig mot ett bredare spektra som är BDSM. Jag gick på en av deras träffar i en källare på en krog i gamla stan. Satte på mig vit skjorta och kavaj för känner mig inte ett bekväm i pvc och läder. Det första jag gjorde var att ta en stadig sexa gin och tonic i baren. När jag tömt glaset gick jag.
    Jag har bara två nära vänner, alltså inte bekanta, de har ingen aning. Under tiden de var singlar hade de frekvent sex med okända kvinnor som de träffat på Tinder eller Lemonbar. Inte jag. Det är bara genant att träffa en okänd kvinna på krogen sedan inte kunna fullfölja. De tror att det mest beror på en jävlig grej som hände.
    Jag känner en bottenlös skuld eftersom mitt ex hoppade framför ett tåg ett år efter att jag lämnade henne. Det är nu sex år sedan. Jag vill lämna det bakom mig och träffa en kvinna och gå vidare, det kommer inte att gå om jag inte löser problemet med min fetish. I min värld pratar vi inte bekymmer med varandra, inte av den här naturen. Insett att den enda lösningen är en psykiater on-line och när jag fick ett formulär att fylla i skrev jag inte ett skit om min fetish. Bara om självmordet. 
    Som jag ser det finns det bara tre vägar fram och jag vet inte vilken väg jag ska ta.
    Lämna min fetish och bli "normal", fast hur fan gör man det?
    Leva ut min fetish och hitta en kvinna som är likadan. Problemet här är att urvalet blir väldigt begränsat och jag behöver konfrontera sådant jag undvikit och kanske inte är kapabel till.
    Behålla skrinet låst och bara vara mer aktiv på Tinder och på krogen. Fast resultatet blir ju förmodligen som tidigare, frustration och något som saknas.
  • Svar på tråden Outa en fetish?
  • Anonym (BDSM-kvinna)

    Jo, jag vet vilken pub du pratar om. Jag träffade min man där. Våga träffa andra med samma intresse, så kan du också hitta någon med samma intresse! Eller skriv med folk på Darkside, nu i Corona-tider är det kanske inga träffar (jag har inte varit på länge). Kanske organiserar de något, picknick brukar de väl ha? 

    Du behöver inte skämmas och det är nog inte bara en fetish, utan det är en läggning. Och du har nog den mest "användbara", det finns nämligen gott om kvinnor som söker just en man som har det intresset. Jag skulle tro att det inte är svårt att hitta en passande kvinna, bara du vågar. 

  • Anonym (....)

    Tror du övertänker detta MASSIVT.

    Det är ganska vanligt med män med fetish för att ge smisk. Det ligger inte heller något direkt stigma i det utan det sitter nog till 90% i ditt huvud.

    Män som vill få smisk har ett större stigma att brottas med.

  • masen84
    Hejsan! jag har en speciell fetisch, jag tänder på en tjej/kvinnas andedräkt, att man blåser andedräkten på varandra och känner hur den luktar. Jag tycker det är oerhört sexigt att få känna hur en tjej/kvinnas andedräkt luktar. Jag har några favorit lukter med andedräkten också ;) 
  • Anonym (Anonym)

    Att tända på att smiska någon är nog ingen ovanlig fetisch, bara så du vet :) Och jag tycker det lät mycket sexigare med skjorta och kavaj istället för pvc och läder ;)

  • Anonym (poi8uöy)

    Det är en jättevanlig fetish, men ack så svår att tala om för en partner om ämnet inte naturligt kommer på tal. 

    Gå med på tex klubb6.se. Där finns många som du. Det är ingen kontaktsida, men du kan tala med folk som delar din fetish och kanske få tips. Många använder dock sidan som en kontaktsida för sex och det är få kvinnor medlemmar sett till antalet män, så få får napp. Men det kan vara ett sätt för dig att dels komma tillrätta med dina känslor kring fetishen och dels få tips om lite 'lättare' klubbar kanske. 
    Det finns ju olika grader av vad man gillar. 

    Jag kan tex ibland gilla att få lite smisk, men med mina piskor då, de känns nämligen inte så mycket, det svider väldigt lite och jag tror inte de lämnar några synbara spår. Killen kan å sin sida dock ta i rätt rejält så han får ändå känslan av att smiska hårt, medan jag bara får det sköna av det hela  


    Jag har dock också svårt att tala om mina sexuella önskemål. Min man vet vad jag skulle vilja ha ibland, (även annat än smisk)  men det ligger så långt från honom att det enkom blivit av någon gång, mest i början. Jag blir ju inte tänd när jag märker att han gör det för min skull, att det inte ger honom något alls. Så... 


     

  • Enfunderare
    Anonym (BDSM-kvinna) skrev 2020-05-21 00:18:53 följande:

    Jo, jag vet vilken pub du pratar om. Jag träffade min man där. Våga träffa andra med samma intresse, så kan du också hitta någon med samma intresse! Eller skriv med folk på Darkside, nu i Corona-tider är det kanske inga träffar (jag har inte varit på länge). Kanske organiserar de något, picknick brukar de väl ha? 

    Du behöver inte skämmas och det är nog inte bara en fetish, utan det är en läggning. Och du har nog den mest "användbara", det finns nämligen gott om kvinnor som söker just en man som har det intresset. Jag skulle tro att det inte är svårt att hitta en passande kvinna, bara du vågar. 


    Jo, jag VET. Jag vet att ingenting löser sig automatiskt. Jag måste.
  • Enfunderare
    Anonym (poi8uöy) skrev 2020-05-21 08:23:06 följande:

    Det är en jättevanlig fetish, men ack så svår att tala om för en partner om ämnet inte naturligt kommer på tal. 

    Gå med på tex klubb6.se. Där finns många som du. Det är ingen kontaktsida, men du kan tala med folk som delar din fetish och kanske få tips. Många använder dock sidan som en kontaktsida för sex och det är få kvinnor medlemmar sett till antalet män, så få får napp. Men det kan vara ett sätt för dig att dels komma tillrätta med dina känslor kring fetishen och dels få tips om lite 'lättare' klubbar kanske. 
    Det finns ju olika grader av vad man gillar. 

    Jag kan tex ibland gilla att få lite smisk, men med mina piskor då, de känns nämligen inte så mycket, det svider väldigt lite och jag tror inte de lämnar några synbara spår. Killen kan å sin sida dock ta i rätt rejält så han får ändå känslan av att smiska hårt, medan jag bara får det sköna av det hela  


    Jag har dock också svårt att tala om mina sexuella önskemål. Min man vet vad jag skulle vilja ha ibland, (även annat än smisk)  men det ligger så långt från honom att det enkom blivit av någon gång, mest i början. Jag blir ju inte tänd när jag märker att han gör det för min skull, att det inte ger honom något alls. Så... 


     


    Det där du skrev i sista stycket känner jag igen. Två av mina ex förstod att någonting saknades och gissade. Fast de gissade såklart fel. De kunde inte veta eftersom jag aldrig berättade.

    Jag gick med på att låtsas vara gruvarbetare som ringde på "fel" dörr och propsade på att ha sex på köksbordet. 

    Klubb6 kollade jag upp, och det var som du beskrev det män.
  • Enfunderare
    Anonym (....) skrev 2020-05-21 00:34:06 följande:

    Tror du övertänker detta MASSIVT.

    Det är ganska vanligt med män med fetish för att ge smisk. Det ligger inte heller något direkt stigma i det utan det sitter nog till 90% i ditt huvud.

    Män som vill få smisk har ett större stigma att brottas med.


    Ja. Fast jag kan inte göra annorlunda. Ibland har jag funderat över hur känslomänniskor gör, för vill vara sån ibland men det är omöjligt för mig.
    Anonym (poi8uöy) skrev 2020-05-21 08:23:06 följande:

    Det är en jättevanlig fetish, men ack så svår att tala om för en partner om ämnet inte naturligt kommer på tal. 

    Gå med på tex klubb6.se. Där finns många som du. Det är ingen kontaktsida, men du kan tala med folk som delar din fetish och kanske få tips. Många använder dock sidan som en kontaktsida för sex och det är få kvinnor medlemmar sett till antalet män, så få får napp. Men det kan vara ett sätt för dig att dels komma tillrätta med dina känslor kring fetishen och dels få tips om lite 'lättare' klubbar kanske. 
    Det finns ju olika grader av vad man gillar. 

    Jag kan tex ibland gilla att få lite smisk, men med mina piskor då, de känns nämligen inte så mycket, det svider väldigt lite och jag tror inte de lämnar några synbara spår. Killen kan å sin sida dock ta i rätt rejält så han får ändå känslan av att smiska hårt, medan jag bara får det sköna av det hela  


    Jag har dock också svårt att tala om mina sexuella önskemål. Min man vet vad jag skulle vilja ha ibland, (även annat än smisk)  men det ligger så långt från honom att det enkom blivit av någon gång, mest i början. Jag blir ju inte tänd när jag märker att han gör det för min skull, att det inte ger honom något alls. Så... 


     


    Det där du skrev i sista stycket känner jag igen. Två av mina ex förstod att någonting saknades och gissade. Fast de gissade såklart fel. De kunde inte veta eftersom jag aldrig berättade.

    Jag gick med på att låtsas vara gruvarbetare som ringde på "fel" dörr och propsade på att ha sex på köksbordet. 

    Klubb6 kollade jag upp, och det var som du beskrev det män.
  • Anonym (....)
    Enfunderare skrev 2020-05-25 22:42:49 följande:
    Ja. Fast jag kan inte göra annorlunda. Ibland har jag funderat över hur känslomänniskor gör, för vill vara sån ibland men det är omöjligt för mig.
    Anonym (poi8uöy) skrev 2020-05-21 08:23:06 följande:

    Det är en jättevanlig fetish, men ack så svår att tala om för en partner om ämnet inte naturligt kommer på tal. 

    Gå med på tex klubb6.se. Där finns många som du. Det är ingen kontaktsida, men du kan tala med folk som delar din fetish och kanske få tips. Många använder dock sidan som en kontaktsida för sex och det är få kvinnor medlemmar sett till antalet män, så få får napp. Men det kan vara ett sätt för dig att dels komma tillrätta med dina känslor kring fetishen och dels få tips om lite 'lättare' klubbar kanske. 
    Det finns ju olika grader av vad man gillar. 

    Jag kan tex ibland gilla att få lite smisk, men med mina piskor då, de känns nämligen inte så mycket, det svider väldigt lite och jag tror inte de lämnar några synbara spår. Killen kan å sin sida dock ta i rätt rejält så han får ändå känslan av att smiska hårt, medan jag bara får det sköna av det hela  


    Jag har dock också svårt att tala om mina sexuella önskemål. Min man vet vad jag skulle vilja ha ibland, (även annat än smisk)  men det ligger så långt från honom att det enkom blivit av någon gång, mest i början. Jag blir ju inte tänd när jag märker att han gör det för min skull, att det inte ger honom något alls. Så... 


     


    Fast du KAN ju göra något annorlunda. Just smisk är ju klockrent att smyga in i sammanhanget just genom rollspel, skolflicke-scenariot måste väl vara en av de vanligaste rollspelsideerna som används och där kan man ju ganska lätt känna på vattnet så att säga.
    Om det däremot är en sååå stor del av din sexualitet som du beskriver så är det ju enklare att söka just genom fetishsidor men ingen kan ju hjälpa dig om du vägrar berätta det för någon. 
  • Anonym (....)

    Bonus med fetishsidor är ju att du kan chatta med folk så att du blir bekväm med att börja "tala" om det och du kan då göra det innan ni träffas

  • Tukt

    Det första du ska göra är att sluta kalla smisk för en fetisch. Det är inte en fetisch.
    Att jag skriver det, är för att du ska navigera rätt i det du själv tycker är rätt jobbigt.
    Det andra du ska göra är att du ska sluta kalla smisk för en fetisch.
    Att jag säger det är för att du förstorar behovet i de flestas ögon. En fetisch är ofta tämligen begränsande, men att blanda in lite dominans i annan lek är ganska lätt.
    Nu är det kanske inte exakt det du vill. Men det är en början på den resa du behöver göra.
    Sedan är det, som redan skrivits här, inte alls så farligt att gilla dominans, smisk, bdsm, ha ett tjogtals kinks eller även då en fetisch. Det är egentligen mer att vi som är lite äldre vuxit upp i att det här skulle vara tabu. Men det är det inte längre.
    Undvik bdsm-fester om det inte är det du verkligen vill. Det är rätt, på sitt sätt, stereotypa sammanhang där inte alla passar in. 

  • Anonym (Smisk)

    Nej du är int ensam om att ha saker inom sex som är svårt att prata om. Förstår dig.

    Smisk i sig är ingen biggie och knappast en fetisch. Finns många som vill ge den andre smisk. Min make tog upp det när vi såg på outsiders för inte så länge sen och de va om någon som gillade att smiska andra. Maken sa att det kan du få (hördes på han att det va seriöst menat och något han ville göra). Ja tack sa jag och på den vägen är det. Maken har dock svårt att våga ta i fortfarande, jag är rätt tålig. Han är rädd att göra illa mig, men han testar sig fram och han får ta den tid han behöver för att komma över det.

Svar på tråden Outa en fetish?