• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjej, ghostar du?
  • Anonym (Gaston)
    Anonym (Mm) skrev 2020-05-21 15:16:37 följande:

    Vad menas med ghosta?


    Du skriver med nån och helt utan förvarning så försvinner du bara. Slutar svara.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Gaston) skrev 2020-05-21 15:20:25 följande:

    Du skriver med nån och helt utan förvarning så försvinner du bara. Slutar svara.


    Jaha, nej aldrig gjort de. Skulle aldrig göra de hellre. Dock så förklarade jag en gång till en kille att jag ej va intresserad. ( hade gått på en dejt ) men han fortsatte skriva hela tiden och när jag hade fest så blev han super sur över att han ej blev bjuden. Då slutade jag svara och sedan tog bort han
  • Fjäril kär
    Anonym (Mm) skrev 2020-05-21 15:16:37 följande:

    Vad menas med ghosta?


    Av någon anledning så vill du inte längre ha kontakt med den du dejtar/lär känna så istället för att tala om det så slutar du bara att höra av dig. Du går upp i rök.
  • Anonym (Gaston)
    Anonym (Mm) skrev 2020-05-21 15:26:15 följande:
    Jaha, nej aldrig gjort de. Skulle aldrig göra de hellre. Dock så förklarade jag en gång till en kille att jag ej va intresserad. ( hade gått på en dejt ) men han fortsatte skriva hela tiden och när jag hade fest så blev han super sur över att han ej blev bjuden. Då slutade jag svara och sedan tog bort han
    Mycket bra gjort att du var ärlig Skrattande
  • Anonym (ibland)

    Tråkiga och bristande svar. Vad hände med Ibland eller om situationen kräver det?

    Det har nog hänt att någon kunnat anklaga mig för att ghosta, men oftast har dtet nog snarare varit killen som saknat känselspröt och förmåga att bete sig normalt.
    Jag har tagit några steg tillbaks ibland och behövt fundera och inte kunnat kommunicera det under tiden, speciellt eftersom man inte känt mannen i fråga ännu och bara varit i tidigt stadium. Jag tycker det är skitjobbigt att såra andra och kan dra mig för att säga att jag inte är intresserad. Föredrar att bli dumpad, men gärna utan att bli ghostad. De får gärna komma med en svepande ursäkt hellre än att bara försvinna. Hellre en lögn man kan leva med än total osynlighet

  • Anonym (Mm)
    Anonym (ibland) skrev 2020-05-21 15:49:55 följande:

    Tråkiga och bristande svar. Vad hände med Ibland eller om situationen kräver det?

    Det har nog hänt att någon kunnat anklaga mig för att ghosta, men oftast har dtet nog snarare varit killen som saknat känselspröt och förmåga att bete sig normalt.

    Jag har tagit några steg tillbaks ibland och behövt fundera och inte kunnat kommunicera det under tiden, speciellt eftersom man inte känt mannen i fråga ännu och bara varit i tidigt stadium. Jag tycker det är skitjobbigt att såra andra och kan dra mig för att säga att jag inte är intresserad. Föredrar att bli dumpad, men gärna utan att bli ghostad. De får gärna komma med en svepande ursäkt hellre än att bara försvinna. Hellre en lögn man kan leva med än total osynlighet


    Är det inte jobbigare att få höra hela tiden ? varför pratar du inte? Varför svarar du inte? ? än att bara säga att du inte är intresserad ? Skit elakt att ge någon förhoppningar enligt mig iallafall.
  • Tunnis

    Jag har blivit ghostad flertal gånger helt utan förvarning, väldigt trevliga och givande samtal, man får intryck av att dom är intresserade men sen plötsligt poof försvinner dom bara mitt i, känns både rätt tråkigt och väldigt förvirrande.

    Flera av dom har försvunnit direkt efter att dom tackat ja till en dejt, som att dom inte vågade tacka nej utan sa ja och försvann istället.

    Har googlat på fenomenet och finns lite olika förklaringar på det, anknytning, rädsla för att bli sårad, någon mer intressant dök upp osv, konsensus verkar iaf vara att det som oftast ligger hos personen som ghostar men för den som blir ghostad så känns det ju inte så.

  • Anonym (eee)

    Jag svarade nej på frågan, men det har faktiskt hänt nät jag nätdejtande.

    Men då hade jag varit artig först! Kanske svarat fler än en gång till och med, där jag skrev att jag inte var intresserad men tack ändå (typ). Då finns det personer som skriver igen och igen! De tar inte det artiga nejet som ett nej. Skriver tex ok, men vi kanske kan skriva lite mer i alla fall? eller Du vet inte så mycket om mig än, vad grundar du det på? osv

    Då ska man liksom komma med argumentation om varför man inte vill skriva mer. Det är inte ok! 
    Då kan det ha hänt att ja till slut bara slutat att svara, men jag har aldrig gjort det som första steg. 

  • Anonym (U)

    Det är att j-a oskick att ghosta! Socialt inkompetenta personer. Så svårt är det inte att skriva att Tyvärr känner jag vi inte kommer vidare så därför avbryter jag kontakten nu. Lycka till i vidare sökande.

    Om personen ändå fortsätter är det en annan sak, så är det bara att ignorera men att helt plötsligt bara avbryta kontakt utan förklaring är ohyfsat och dålig stil.

Svar på tråden Tjej, ghostar du?