• Thu 21 May 2020 17:27
    1487 visningar
    3 svar
    3
    1487

    ”Mensvärk” vecka 8

    Hej! Jag är gravid i vecka 8 (7+1) och har sedan en vecka tillbaka haft extremt illamående. Får knappt behålla någon mat och mår så jävla illa konstant.

    Det jag oroar mig över är dock att jag har en molande värk i nedre delen av magen, typ livmodern. Inte på något spec sida utan i mitten av livmodern och den är där nästan hela tiden. Känns som mensvärk. Ibland hugger det till men bara för en sekund. Ibland känner jag inget men ca 50% av dagen är den molande värken där. Känner någon igen sig? Har läst att det kan vara växtvärk men inte hört om fler som haft det så? Tacksam för att höra om någon känner igen sig..

  • Svar på tråden ”Mensvärk” vecka 8
  • Thu 21 May 2020 17:33
    #1

    Samma här :) (7+6) Mår illa och har molvärk "i mitten" av livmodern. Inte lika starkt som mensvärk dock, men ändå. Inget att vara orolig för skulle jag säga.

    :D 

  • Anonym (A)
    Thu 21 May 2020 18:20
    #2

    Jag är i vecka 33+6 nu och har hade mycket sån molande värk som du beskriver i början. Har haft mensliknande värk till och från under hela graviditeten men främst i början. Så din värk är säkert normal. Ta upp det på inskrivningen om du inte varit på den än eller ring till mvc om du känner dig orolig så du får prata med någon som jobbar med det. Kan ibland kännas tryggre :)

  • Thu 21 May 2020 19:26
    #3

    Vad skönt att höra! Jag ringde till mvc och sa detta då jag läste att det kan bero på Utomhavandeskap, men hon sa bara att det är för tidigt att säga och att det är normalt, fick dock ingen bra känsla av samtalet med henne. Jag skulle vilja göra ett ultraljud för att se om det sitter rätt. Gjorde abort i vecka 6 för några år

    Sedan och då kunde de ju se fostret men enligt barnmorskan så kan man inte se något såhär tidigt.

    Jaja det är väl normalt att man oroar sig... skönt att ni känt samma molande värk

Svar på tråden ”Mensvärk” vecka 8