• Thu 21 May 2020 20:16
    839 visningar
    1 svar
    1
    839

    Förlossning i Ystad och Kristianstad

    Är det någon som har erfarenhet av att föda i Ystad eller Kristianstad? Jag bor typ 15 min från Ystad så planerar att föda där. Är det fullt så blir det antagligen Kristianstad.

    Skulle va kul att höra andras erfarenheter av främst Ystad, hur rutinerna är där osv.

    Har varit där en snabb sväng pga minskade fosterrörelser och den personal jag träffade då var väldigt trevlig iaf.

  • Svar på tråden Förlossning i Ystad och Kristianstad
  • Anonym (En på 2 år och en på väg!)
    Fri 22 May 2020 07:26
    #1

    Hej!

    Jag har fött mitt barn på csk (Kristanstad) och var super nöjd med hela upplevelsen. Jag tyckte de var väldigt proffsiga och behöll lugnet även om bebisen behövde komma ut snabbt. Har även valt csk denna gången när lillebror kommer. Har läst någonstans att Kristanstad jobbar mycket med minska bristningar och har minst bristningar i Skåne.

    Jag har både min syster och kompisar som har fött i ystad och alla har pratat bra om Ystad. Även min barnmorskan rekommendera mig till att ha ystad som andrahandsval då jag har fått barn på sommaren. Men att ha nära till förlossningen är skönt man vill ju inte sitta för länge i bilen

    Lycka till!

Svar på tråden Förlossning i Ystad och Kristianstad