• Sat 23 May 2020 12:47
    319 visningar
    3 svar
    3
    319

    Mjölkallergi???

    Halloj

    Snälla har ni någon idé vad det kan vara?

    Min flicka är 11,5 år. Hon hade vinterkräksjuka i slutet på februari. 2 veckor efter blrjade hennes magsmärtor, jättekraftiga.... Varit inlagda 3ggr. Allt prover och underslkningar visar bra.

    Hört att man kan utveckla laktosintolerans /mjölkallergi efter en kräksjuka.

    Smärtorna har hon kvar än idag..... Skitjobbigt.

    Allergi sa läkaren.... Nej hon har ju inga eksem.

    Men jag tror hon har fått mjölkallergi av kräksjukan.

    Hon har kraftiga magsmärtor (gallskrik) i intervaller. Varit hård i magen, tungt att andas.

    Vad tror ni??????

  • Svar på tråden Mjölkallergi???
  • Sat 23 May 2020 13:47
    #1

    Kan vara, jag var själv 23 då jag fick min mjölkproteinalleridiagnos. Var också inlagd och prover visade ingenting. Fick tigga mig till en utredning och då fick jag svaret mjölkproteinallergi.

    Det du kan göra är att nu i sommar ta några mjölkfria veckor (Så slipper ni blanda in skolan och ändring av skolmaten) och testa om det blir bättre. Blir det det ska du tigga dig till en utredning.

  • Sun 24 May 2020 11:02
    #2

    Hon har knappt varit i skolan pga sina magsmärtor sedan mitten på mars. Det känns ju bara så hopplöst detta

  • Sun 24 May 2020 11:15
    #3

    Prova att ha laktosfri kost ett tag och se om det hjälper. Blir magen bättre behöver ni ingen utredning förrän skolan kräver det pga ansökan om ändrad kost.

Svar på tråden Mjölkallergi???