• höstmamma

    Inget kub pga corona:(

    De har stängt mottagningen för att utföra kub på akademiska sjukhuset. Någon som vet om man kan vända sig någon annan stans kostnadsfritt? Eller är de bara att acceptera och betala själv typ 2000 på någon privat typ i sthlm? Känns så himla ledsamt då jag vill gå på kub pga av vissa omständigheter ... :(

  • Svar på tråden Inget kub pga corona:(
  • VirrePirre06
    aikidokattita skrev 2021-05-18 17:59:27 följande:

    Sent svar men sitter i samma situation som du. Vad gjorde du?


    Jag är i samma sits, har kontaktat alla kliniker i sthlm ang privat kub men alla är fullbokade och vissa tar inte ens emot privat utan bara via remiss pga covid. Till slut hittade jag till Lyckans ultraljudmottagning i Västerås där jag som bor i sthlm kan ta blodprov här i regionen men göra kubtestet där, sånt lättnad :)
  • aikidokattita
    VirrePirre06 skrev 2021-05-19 22:10:09 följande:
    Jag är i samma sits, har kontaktat alla kliniker i sthlm ang privat kub men alla är fullbokade och vissa tar inte ens emot privat utan bara via remiss pga covid. Till slut hittade jag till Lyckans ultraljudmottagning i Västerås där jag som bor i sthlm kan ta blodprov här i regionen men göra kubtestet där, sånt lättnad :)
    Via någon annan tråd här på familjeliv hittade jag en mottagning i Uppsala. Dock har de ej kub utan nipt. Men jag tänker att det kanske är mer lämpligt test för mig som är 41 efter som KUB verkar gå på sannolikhet och väga in ålder i detta. Sjukt dyrt dock. Men vad ska man göra?
  • VirrePirre06
    aikidokattita skrev 2021-05-20 11:09:15 följande:

    Via någon annan tråd här på familjeliv hittade jag en mottagning i Uppsala. Dock har de ej kub utan nipt. Men jag tänker att det kanske är mer lämpligt test för mig som är 41 efter som KUB verkar gå på sannolikhet och väga in ålder i detta. Sjukt dyrt dock. Men vad ska man göra?


    Jo nipt kostar en hel del, det är väl tyvärr bara att betala ????
  • aikidokattita
    VirrePirre06 skrev 2021-05-20 11:19:15 följande:
    Jo nipt kostar en hel del, det är väl tyvärr bara att betala ????
    När jag ringde mottagningen här i Uppsala fick jag veta att akademiska sjukhuset inte brukar erbjuda KUB under sommaren pga för lite personal (sjukt dålig tid att bli gravid mao). I vanliga fall gör man nipt om man får höga odds på Kub. Men eftersom det inte finns kub finns inte heller nipt får jag väl anta.
Svar på tråden Inget kub pga corona:(