• Sun 24 May 2020 08:40
    649 visningar
    5 svar
    5
    649

    Extremt kort ägglossning?

    Hej!

    Vi håller på att försöka bli gravid med vårt andra barn, storasyster är nu 2 år. Jag har oregelbunden mens efter förlossningen och vi har kört med clearblue ägglossningstest. Igår morse testade jag vid 08.00 och fick negativt. Jag tog även ett test igår kväll vid 18-tiden som visade glad gubbe. För säkerhetsskull tog jag ett test imorse igen vid 07.30 som visade negativt..

    Är det någon fler som haft så? Erfarenheter? Är det möjligt att ha så extremt kort ägglossning? Börjar bli desperat..

  • Svar på tråden Extremt kort ägglossning?
  • Sun 24 May 2020 08:51
    #1
    +1

    Kan ju vara fel på testet. Blir så ibland. Har du koll annars på ägglossningen? Räkna 14-16 dagar från senaste mensen. Då är ägglossningen där. Såna test kan bara förvirra.

  • Sun 24 May 2020 08:56
    #2

    Jo var även så jag tänkte, att det kanske blivit nått fel.. Har ju så oregelbunden mens efter senaste förlossningen, varierar väldigt från månad till månad.. Igår var dock dag 14..

  • Sun 24 May 2020 08:56
    #3

    Jo var även så jag tänkte, att det kanske blivit nått fel.. Har ju så oregelbunden mens efter senaste förlossningen, varierar väldigt från månad till månad.. Igår var dock dag 14..

  • Sun 24 May 2020 08:56
    #4

    Jo var även så jag tänkte, att det kanske blivit nått fel.. Har ju så oregelbunden mens efter senaste förlossningen, varierar väldigt från månad till månad.. Igår var dock dag 14..

  • Sun 24 May 2020 09:04
    #5
    +1

    Ägget KAN väl som bäst leva och befruktas upp till 48 timmar, men runt 24 timmar är vanligare, men vissa har ägg som bara lever (och kan bli befruktad) några timmar. Har ni sex regelbundet varannan-var tredje dag finns det alltid spermier redo när ägget väl släpper (oavsett om dina ägg har en kort lucka).

    Så har vi ägglossningstester. De visar en ökning av ett hormon som gör att ägg släpper. Vissa har en kortare tid av stegring än andra, och får därför bara positiva ÄL-test en kort period. Det säger dock ingenting OM ett ägg faktiskt släpper eller hur länge just det ägget lever och kan bli befruktat.

Svar på tråden Extremt kort ägglossning?