• lillagullefjun

    Vi som försöker bli gravida med andra barnet

    Startar en tråd för oss som försöker bli gravida med andra barnet.

    Jag och min sambo är 30 och har ett barn på drygt 9 månader. Jag fick tillbaka min mens 3 månader efter förlossningen (trots helamning) och den har sedan dess blivit allt mer regelbunden. Har äl-testat några månader nu också så vet att vi haft sex rätt tidpunkt. Hade nu senast äl 15/5 och kände mig hoppfull ett tag men nu går jag snarare och väntar på mens. Vi blev gravida direkt med första barnet och har en tidig abort i bagaget också då vi blev oplanerat gravida direkt när vi träffats. Hoppas på att plussa så snart som möjligt då jag vill ha tätt mellan mina barn.

    Hoppas några fler vill haka på i den här tråden så vi kan följa varandra till ett plus och ett syskon! :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med andra barnet
  • Anonym (Tessa)

    Snarare 3-e barnet här. Har två stora, två bonus och satsar nu på en gemensam Sladdis med nya sambon :) slog mig imorse att jag åt ju rosenrot vid mina andra barn och blev gravid rätt snabbt. Ska nog testa det igen om det inte tar sig denna gång :)

    Har varit utan preventivmedel sen i december, men inte försökt utan mest chansat :)

  • j0s
    lillagullefjun skrev 2020-05-24 11:14:46 följande:

    Startar en tråd för oss som försöker bli gravida med andra barnet.

    Jag och min sambo är 30 och har ett barn på drygt 9 månader. Jag fick tillbaka min mens 3 månader efter förlossningen (trots helamning) och den har sedan dess blivit allt mer regelbunden. Har äl-testat några månader nu också så vet att vi haft sex rätt tidpunkt. Hade nu senast äl 15/5 och kände mig hoppfull ett tag men nu går jag snarare och väntar på mens. Vi blev gravida direkt med första barnet och har en tidig abort i bagaget också då vi blev oplanerat gravida direkt när vi träffats. Hoppas på att plussa så snart som möjligt då jag vill ha tätt mellan mina barn.

    Hoppas några fler vill haka på i den här tråden så vi kan följa varandra till ett plus och ett syskon! :)


    Hej! Vad jag kände igen mig i det du skriver!

    Vi försöker också få till 2:an här, har en son på snart 11 månader som även han tog sig på första försöket.

    Har tyvärr precis gått igenom ett missfall och har inte fått tillbaka min ÄL än men testar med stickor varje dag.

    Blev jätteledsen för jag var så förväntansfull och den graviditeten tog sig på andra försöket, hoppas så mycket att det kommer ta sig snabbt igen och gå bra den gången..

    Lycka till åt oss alla! <3
  • Laloppan

    ppar in. Är inne på kanske 6-7 försöket nu (haft uppehåll vid några tillfällen så har inte exakt antal försök i huvudet). Har ett barn sen innan som blev till på första försöket. Trodde givetvis att andra barnet skulle gå lika smidigt. Nu har jag istället fått för mig att vi nog inte ens kommer få en till.

    Gjorde ett halvhjärtat försök utan några större förväntningar vid äl denna månaden, sen har jag inte tänkt mer på det. Nu är jag dock på bim +2 och ingen mens i sikte, högre temp och till och från svag molvärk de senaste två dagarna.

    Min cykel är dock inte helt regelbunden. Mellan 28-32 dagar har jag haft det senaste året, men snittar väl på att den kommer runt dag 29-30. Idag är jag på dag 32.

    Vet inte ens vad jag vill komma fram till, kanske bara skriva av mig lite. Tankarna börjar ju snurra att vi kanske lyckats ändå. Samtidigt har jag grävt ner mig så mycket i att vi säkert inte kan bli gravida igen så att jag i bakhuvudet ändå tror att mensen kommer vilken dag som helst..

    Ger det väl några dagar till innan jag tar ett test, mensen dyker väl upp i dagarna om jag inte är gravid.

  • Kira16

    Hoppar in här jag med!

    Har en dotter på 10 månader och bestämde oss för några veckor sedan att försöka få ett syskon. Har haft mens 2 ggr sedan förlossningen men den känns hyfsat stabil och inväntar ÄL nästa vecka någon gång. Hoppas inte jag missat den för har jobbat natt i helgen och har inte haft någon tid över för mys.

    Vi hann påbörja en utredning innan dottern blev till så hoppas att detta inte tar lika lång tid.

    Åt munkpeppar och rosenrot inför göra graviditeten så blir det inget denna månaden så ska jag fundera på att beställa hem något utav det!

    Lycka till alla och hoppas på många plus framöver

  • Sararebecca

    Hej!

    Har en dotter som just blivit 1 år och påbörjat försök till syskon. Fick inte tillbaka mensen förrän hon var 9 månader och därefter har den varit ur balans. Nu verkar det som att jag har min normala cykel denna gång. Hade positivt äl-test 20/5 :) tog sig på första försöket med dottern och hoppas ju såklart det ska gå fort nu med, men vågar inte tro det

  • H0nd3ndär

    Tänker att jag hoppar in här trots att det skulle bli min 3a men mannens 2a. Vår lilla är snart 17 mån. Egentligen ville vi ha syskon tätt men jag friammar och gör fortfarande. Mensen kom tillbaka när liten vart 15 mån. Har totalt nu haft 2 mensar. Första väldigt lite och bara 3 dagar och nu senaste 6 dagar och mer riklig till en början. Vart också längre än jag minns mellan dem så är än väldigt oregelbundet. Hoppas det reglerar sig snart och att kroppen fattar galoppen.

    Yngsta tog sig på 4e försöket. Men direkt när det kändes som att kroppen återhämtat sig från spiraluttaget. Stora bara skedde.

    Räknar med att detta kan ta lite tid men hoppas ändå på en vårbebis. Äl+4 idag.

  • Laloppan

    Jag fick ett plus i måndags. Tog ett digitalt som visade "Gravid 2-3 veckor". Idag är jag "redan" i v. 5+1.

    Så i slutet av januari får vi vårt andra barn =)

  • NiMi12

    Hoppar in i tråden!

    Hur går det för er allihop?

    Grattis till plusset Laloppan :)

    Vi har en liten på 1 år och försöker nu med nr två. Plussade för några veckor sedan med fick mf vecka 7+3 som var förra måndagen. Så vi går och väntar på att blödningen ska sluta och att min äl ska komma igång igen. Hade ett mf innan vi fick sonen. Han blev till på fjärde försöket inklusive missfallet. Så jag hoppas på att snart bli gravid igen, och håller tummarna att det går lika lätt den här gången. Det här mf var vårt andra försök den här gången.

  • Anonym (Tessa)

    Blev ett plus här så imorgon går jag in i v.7 :)

  • H0nd3ndär

    Grattis till er som plussat!

    Min mens fortsätter stöka. Fick mens alldeles för tidigt förra månaden. Redan på äl+8. Troligen amningshormonerna som stör.

    Är på cd 17 idag och positivt på äl-testet imorse så hoppas på äl snart. Så att väntan kan börja om... 3e försöket nu.

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med andra barnet