• Värduren

    Andra skrikande föräldrar

    Min 8 åriga son blev JAGAD av en vuxen man och fått anklagelser och SKRIK, och min respons var bara att lugnt fråga kort om det som hänt och sedan ta med sonen för att be om ursäkt för det som hände.

    Sonen grät efteråt vilket gav mig skuldkänslor och att jag gjorde för lite för hans skull.

    Nu tre dagar efter ångrar jag fortfarande att jag lät min son få en sådan trauma framför ögonen på mig och att jag inte skyddade honom, jag borde efter att vi bad om ursäkt tvinga mannen att be min son om förlåtelse för att han skrämdes och jagade honom på parken. En man på 120 kg borde bete sig på ett lämpligt sätt och inte som en femåring.

    Väl hemma fick jag detaljer om händelsen och sonen bar inte alls på hela skulden. De andra barnen trakasserades och tjej kusinen fick min son och säga att den andra tjejen hade fula tänder vilket så klart sårade henne.

    En förstående förälder, eller såna som Jag i alla fall, brukar vid sådana konflikter prata lugnt med alla inblandade. Det brukar alltid visa sig att alla gjorde fel och alla får säga förlåt till varandra.

    Det var även ölburkar där de satt, vilket gör saken värre.

    Jag tror jag vet var de bor och planerar att plocka in honom när han inte har barnen med sig för att konfrontera honom och kanske planera en dag att han ber min son ursäkta.

    Blir han aggressiv och vägrar, så vet jag inte hur det slutar, men inte gott i alla fall.

    Vad tror ni andra föräldrar?

    Jag tycker att vi gjorde rätt att min son bad tjejen om ursäkt, men andra barnen och deras pappa borde också göra det för min son.

    Min son känner sig rädd och orättvist behandlad och jag själv är arg för att jag gjorde för lite, och även arg på min tjej som var passiv och uppmärksammade inte mig på att den dumma beteendet av mannen bör redas upp. Vi var nog alla rädda för att han skulle spåra ur helt.

  • Svar på tråden Andra skrikande föräldrar
  • Storkrökaren

    Bara bra att han lär sig hur världen fungerar. Liiite curling varning när du säger att alla ska säga förlåt till alla som om det vore nån jäkla savfespace

  • Tow2Mater

    Hall er ifran parker om ni inte kan samsas med andra. Du ska absolut inte konfrontera nagon! slapp detta nu.

  • Fröken W

    Det var absolut inte ok för en vuxen att skrämma ditt barn på det sättet!

    Det du skulle kunna göra är att bekräfta din son i känslan att det inte var ok. Tycker inte att du ska avkräva en ursäkt, det blir fel. Men om du känner att du vill prata med mannen så kan du ju bara tala om för mannen hur din son reagerat på händelsen. Både när den hände och efteråt. Kan han inte fatta själv att han gjort fel då, eller be om ursäkt av egen vilja så släpp det. Du har gjort det du kan, och vad som är rimligt.

  • Maddi

    Man kan ju aldrig veta vad som egentligen har hänt. Att han blir jagad och skriker är ju inte ok. Men att du väljer att tro på din sons historia fullt ut tycker jag är konstigt.

    För en 8 åring kan grisen ena stunden vara rosa andra stunden lila.

Svar på tråden Andra skrikande föräldrar