• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Covid-19 bättre till sommaren?
  • Themis

    Nej, varför skulle det bli bättre i sommar? De länder som har det varmare just nu har inga problem att sprida corona.

    Dessutom mer folk som inte kan hålla sig inne, mer uteliv, de sista kommer att ge upp och ändå träffa sina släktingar eftersom de gamla deppar ihjäl annars, osv.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • Dr Nail

    Vi får väl vänta och se? Att tro på saker är FHMs område; vi normala människor erkänner att vi ingenting vet. Kan bli bättre, kan bli sämre, det enda vi kan göra är att anpassa oss.

  • Mrs Green

    Det är nog olika i olika delar av landet. I Stockholm tror jag att det kommer fortsätta gå långsamt åt rätt håll åtminstone till hösten, sen kanske det tar fart igen. Men i andra delar av landet är det kanske snarare på väg uppåt. Men jag gissar ju som alla andra :) 

  • Dr Nail

    En sak är dock säker: vi kommer inte kunna få resa någonstans förutom möjligtvis Vitryssland.

    Är du dessutom stockholmare får du gära stanna hemma i Stockholm och sola.

  • Mascaraklumpar

    Jag skulle säga att risken för plötsliga lokala utbrott (tex att en mindre stad eller samhälle drabbas väldigt hårt) är ganska stor, samtidigt som vissa städer nog kommer att klara sig genom sommaren utan så mycket spridning. Vilka som drabbas respektive klarar sig tror jag handlar mer om beteende och befolkningstäthet än hur det sett ut hittills - dvs jag tror inte att Stockholmarna kan pusta ut bara för att fallen minskar just nu.

  • sextiotalist
    Mrs Green skrev 2020-05-25 19:30:24 följande:

    Det är nog olika i olika delar av landet. I Stockholm tror jag att det kommer fortsätta gå långsamt åt rätt håll åtminstone till hösten, sen kanske det tar fart igen. Men i andra delar av landet är det kanske snarare på väg uppåt. Men jag gissar ju som alla andra :) 


    Nej, de flesta regionerna har ingen ökning att tala om. Den enda regionen som verkar ha en fortsatt uppgång är västra Götaland.

    Här i Skåne har vi fått höra att vi kommer få en kraftig ökning 6-7 veckor efter Stockholm. Men den har ännu inte kommit
Svar på tråden Covid-19 bättre till sommaren?