• Anonym (Kaffedraken)

    Bebis 1 månad - verkar frisk men sprut-bajsar JÄTTEMYCKET en gång om dagen, supervattnigt. Är det normalt eller har hon diarré?

    Min lilla tjej har börjat sprut-bajsa hur mycket bajs som helst. Det är gult med lite korn i eller vad man ska säga, men det är väldigt vattnigt och stor mängd. Ibland väller det upp bajs vid ryggen ur blöjan. Idag kom allting när hon låg på skötbordet och då såg man verkligen hur hon pruttar och det kommer en stråle med vattnigt bajs. Hon kissar som vanligt och äter som vanligt, hon har inte feber och känns som vanligt. Hon är trött och sover mycket men det har hon typ alltid gjort. Hon känns inte slö för hon gallskriker till och från.

    Kan tillägga att jag helammar henne.

  • Svar på tråden Bebis 1 månad - verkar frisk men sprut-bajsar JÄTTEMYCKET en gång om dagen, supervattnigt. Är det normalt eller har hon diarré?
  • Anonym (Kaffedraken)

    svar ja det är helt normalt. Mao är hon inte sjuk. Barn som helammas kan bajsa väldigt löst. Min ny 7 åring sprutade ner hela soffan golvet och sin syster i samma ålder. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Esc82 skrev 2020-05-25 16:58:43 följande:

    Det är helt normalt att en bebis som helammar bajsar på det viset.


    viseversa skrev 2020-05-25 19:29:38 följande:

    svar ja det är helt normalt. Mao är hon inte sjuk. Barn som helammas kan bajsa väldigt löst. Min ny 7 åring sprutade ner hela soffan golvet och sin syster i samma ålder. 


    Tack för era svar! Känns lite bättre nu. Ringde även BB eller 1177 (minns ej vilka det var, det var min kille som ringde, jag är lite snurrig just nu, hehe) och dom sa typ om det bara är vattnigt en dag så är det okej men om det är vattnigt i två veckor så ska man kolla upp det... Eller nått... Tycker dock genomgående att vi fått dåliga råd när vi ringt. Vi ringde och fråga om eventuell ögoninflammation och fick rådet att åka till akuten inom 2 timmar. Lite drastiskt kanske...

    Hoppas några fler vill svara så kanske jag lugnar mig ännu mer men tack för era svar i alla fall!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (P) skrev 2020-05-25 20:04:14 följande:

    Tack för era svar! Känns lite bättre nu. Ringde även BB eller 1177 (minns ej vilka det var, det var min kille som ringde, jag är lite snurrig just nu, hehe) och dom sa typ om det bara är vattnigt en dag så är det okej men om det är vattnigt i två veckor så ska man kolla upp det... Eller nått... Tycker dock genomgående att vi fått dåliga råd när vi ringt. Vi ringde och fråga om eventuell ögoninflammation och fick rådet att åka till akuten inom 2 timmar. Lite drastiskt kanske...

    Hoppas några fler vill svara så kanske jag lugnar mig ännu mer men tack för era svar i alla fall!


    Det du beskriver låter som helt normalt bebisbajs. Gult och nästan flytande och kommer med raketfart så det far ut ur blöjan.

    Undrade alltid över om de som designade blöjor inte haft egna barn. Borde vara mer elastisk lining tycker jag...
  • Anonym (Kaffedraken)
    möjligt skrev 2020-05-25 20:10:21 följande:

    Det du beskriver låter som helt normalt bebisbajs. Gult och nästan flytande och kommer med raketfart så det far ut ur blöjan.

    Undrade alltid över om de som designade blöjor inte haft egna barn. Borde vara mer elastisk lining tycker jag...


    Gud vad skönt att en till säger att det låter normalt!!!
Svar på tråden Bebis 1 månad - verkar frisk men sprut-bajsar JÄTTEMYCKET en gång om dagen, supervattnigt. Är det normalt eller har hon diarré?