• Mon 25 May 2020 21:27
    2974 visningar
    0 svar
    -2 +1
    0
    2974

    Omvårdnadsbidrag, Hur mycket?

    Hej,

    Har två frågor,

    1) Min son har autism samt lindrig utvecklingstörning, allt detta innebär självklart mer arbete med tal/språk, socialt samspel, hantera utbrott och allt vad det innebär. Han har precis fyllt 8 år. Sökte omvårdnads bidrag och fick ett halvt. tyckte själv det var lite främst för att första gången han fick vårdbidrag var han ungefär 3 o ett halvt år gammal och även då fick ett halvt vårdbidrag, tycker det är konstigt att få samma storlek med tanke på att han är mycket äldre nu vilket också innebär mer behov och mer tid på barnet och att skillnaderna  blir mer tydligare mellan honom och barn utan funktionsnedsättning. Alla som har fått eller vet hur det ligger till med det nya omvårdnadsbidrag, vad tycker ni om storleken på bidraget jag har fått, sett till ålder och typ av funktionsnedsättning? ni får gärna skriva vad ni har fått också.

    2) Om man begär omprövning kan FK sänka eller återkålla bidraget, blev lite rädd när någon på FL hade skrivit att hon fått sin omvårdnadsbidrag sänkt efter att hon hade överklagat beslut, vilket jag tyckte var MEGA-konstigt.

    TACK för svar.

Svar på tråden Omvårdnadsbidrag, Hur mycket?