• Koncentration

    John Ausonius får inte möjlighet att nå sina studiematerial - Han fick tydligen information att han skulle få det vid eventuell flytt

    https://www.dagensjuridik.se/nyheter/lasermannen-forlorar-mot-kriminalvarden-i-domstol/

    Hej!

    När man pratar om Lasermannen, så kan det väckas otorligt mycket känslor för många. Kanske speciellt de som var med och följde nyheterna när allt skedde. Hur orolig det var m.m. Därför blir denna tråd svår att skriva, då jag skriver enbart av sympati till Lasermannen. Jag säger inte att han är oskyldig, jag skriver mina känslor om rent sympati/medmänsklighet.

    John Har alltså studerat i några år, så tolkar jag artikeln. Han fick även information om att han skulle kunna ha tillgång till sina material vid eventuell flytt. Men han fick inte det och självfallet överklagande han och menade att man bör ha tillgång till sina material även när man friges, för annars blir ju sina studietider helt meningslösa. Det är ju helt klokt det han säger och jag visste inte att det var ens såhär komplicerad. Jag fann allt detta väldigt sorgligt. Tänk att studera några år och sedan helt plötsligt har allt bara egentligen varit meningslöst. Vad påfrestande det måste vara. Dessutom har överklagan avvisats.

    Varför vara så otrolig hård? Klart han kan väl få sin material?
    Ja, det var fel av honom för det han gjorde. Jag försvarar inte det. Men nu har jag fokus på det som är aktuellt i artikeln.

    Vad tycker ni andra?

  • Svar på tråden John Ausonius får inte möjlighet att nå sina studiematerial - Han fick tydligen information att han skulle få det vid eventuell flytt
  • Ocdkille

    Han studerar väl mest för att få tiden att gå och lära sig lite nya saker. Dom kunskaperna har han ju kvar. Själva utbildningen lär han aldrig få användning för eftersom han lär knappast komma ut förrän han är minst över pensionsålder. Om han kommer ut.

  • Tow2Mater

    Det funkar väl lika som när vem som helst studerar vid ett univeristet on-line; man har inte tillgång till studiematerialet som finns på skolans servrar efter studietiden. Enbart uppsatser och liknande som man sjalv skrivit på sin dator. Vilket slags material menar han att ha borde få med sig? Han kan ju köpa studieböcker i  pappersformat om han vill. Som alla andra. Hur menas att det han gjort varit 'meningslöst'?

  • flygrl

    Buuuhuu va synd det är om den stackars psykopaten som ju bara sköt lite oskyldiga människor och satte skräck i massa andra. Mina föräldrar har berättat hur obehagligt det va på 1990-talet med våldsam rasism och Lasermannen som härjade.

    Fan han kan säkert köpa kurslitteraturen på nån bokhandel sådär som alla andra studenter får göra. Som Tow2Mater också skriver.

Svar på tråden John Ausonius får inte möjlighet att nå sina studiematerial - Han fick tydligen information att han skulle få det vid eventuell flytt