• Kaninbunny

    Hur kan han bara tvärvända?

    Hej alla på FL! Varning för wall of text men ska fatta mig så kort som möjligt.

    Jag behöver desperat råd angående en relation (?) eller ickerelation numera kanske... För nästan exakt 1 år sedan träffade jag en helt underbar kille som bor 30 mil ifrån mig. Allting stämde. Det klickade direkt. Han var på ett event i min hemstad. Dessvärre var vi båda i fasta förhållanden. Han hade varit i sin relation i över 20 år och de har även en tonåring tillsammans. Jag för min del har två små barn och haft ett väldigt stormigt förhållande bakom mig med en mycket kontrollerande man. Vi båda gick isär med våra respektive och fortsatte att träffas på regelbunden basis hemma hos honom ungefär en gång i veckan. Vi har aldrig haft så starka känslor för någon tidigare. Vi hittade på en massa grejer på fritiden och han träffade även mina barn. Han har dock inte presenterat mig för sin tonåring vilket jag förstår. Man vill ändå vänta med sådant. Jag har under detta gångna år varit med om en hel del hemska upplevelser vilket har avskräckt honom lite men sedan har allting varit som vanligt.

    Allting var perfekt fram tills för en månad sedan. Han ringer upp mig och berättar att en kvinna har ringt till hans ex-tjej och frågat om han är en bra pappa till sitt barn och att hon är gravid med deras barn (!!!!). Jag vill sjunka genom jorden. Han har ingen aning om vem det är men som tur är går det att spåra numret.

    Vi försöker att släppa det även om det är svårt och har en trevlig helg tillsammans. På måndagen på kvällen har ex-tjejen fått svar på numret. Och det visar sig att det skulle komma från min (!!) telefon!!

    Jag vet inte vad jag ska säga. Han vet inte vad han ska tro. Jag vet inte vad jag ska tro. Jag förklarar chockat att jag inte har med det att göra och att det nog är mer rimligt att hon hittar på detta. Han menar att det kan man inte göra. Vi kommer överens om att jag ska bevisa motsatsen. Jag loggar in på mina sidor och skickar bild på att jag inte ringt. Han tror mig fortfarande inte och vill även ha papper på det. Jag blir helt chockad men beställer papper och skickar bild på det till honom. Då har det gått totalt två veckor och vi har haft väldigt lite kontakt.

    Fortfarande tror han inte på mig och kan inte vara tillsammans med mig då han inte till 100% kan lita på att jag inte har gjort detta. Jag är i total chock... vad tror ni detta handlar om? Hur ska jag kunna gå vidare?

    :(

  • Svar på tråden Hur kan han bara tvärvända?
  • Kaninbunny

    Kan även tillägga att ämnet graviditet varit känsligt då vi av misstag blev gravida under förra året och han ville vi skulle skynda med abort, vilket jag höll med om och också gjorde efter mycket ångest och skaffade ett bättre skydd efter det. Kan ifrågasätter nu om jag är ett psykfall och om jag är gravid ... ???????????

  • CitronTulo

    Du kan väl inte göra mer än vad du har gjort om han vägrar att tro på dig..

    Vad det handlar om är ju svårt att säga, kanske en historia han hittar på för att ta sig ur relationen? Kanske vill hans ex förstöra mellan er?

  • Anonym (Svar på tal)

    Alltså, det blir ju en jättekonstig fråga att säga "hur ska jag kunna gå vidare", det kommer du att göra vare sig du vill eller inte. Det du menar är väl egentligen "hur ska jag snabbt kunna gå vidare", och det gör du när du accepterar att du gjort vad du kunnat. Han tror inte på dig, end of story.

  • Anonym (Svar på tal)

    Sen undrar jag hur dum i huvudet han är som lyssnar på ett ex som uppenbart är ute efter att jävlas. Hon har så klart hittat på hela samtalet och sedan tagit reda på ditt nummer och gett det till honom.

  • Kaninbunny

    Tack för svar! Jaa alltså jag har också tänkt tanken... han är dock väldigt dålig på att ljuga så har svårt att tro att han är den som hittar på detta... han sover inte på nätterna alls och missköter jobbet och sånt som han aldrig gjort tidigare och säger att han inte kan få detta ur huvudet. Han menar att han känt sitt ex i över 20 år och hon skulle aldrig göra så ???? Jaa jag antar att jag inte har något val ... ;( så jäkla konstigt allting bara! Tror inte han skulle ha något problem att säga till om han inte ville mer men vad vet jag.. jag tänker att om man älskar någon borde man väl lita på den ..

  • Kaninbunny

    Dessutom har han hållit på gråta och vara väldigt labil i det sista. Förstår inte ens varför...

  • RävenLisa

    Att han känt sin fru i 20 år spelar ingen roll, han har bara känt kvinnan som blev lämnad av sin man för en annan i 1 år...

  • Deacon

    Hur har ex-flickvännen eller din partner bevisat att det är du som har ringt henne? Har du själv sett "bevisen" från hennes telefon där tidpunkt och ditt nummer (eller annat nummer som kan knytas till dig) tydligt syns? Rimligtvis bör detta vara mer eller mindre omöjligt för henne att plocka fram såvida du inte faktiskt har ringt. Att hon påstår att du har ringt är i sig inget bevis, vilket en förskoleelev begriper. Om inte din partner har förstånd att inse detta så är det han som har problem med tillit till andra. Kan bara beklaga att det drabbar dig negativt men en partner som inte utgår ifrån att det du säger är sant är kanske inte en person du bör bli alltför seriös med?

    Att han sedan försöker få det till att det är ditt fel att han kanske "måste göra slut" är ju inget annat än kvalificerat BS från hans sida. Han kanske är för feg för att göra slut själv och därför fejkar en anledning...

  • Kaninbunny

    Ja alltså jag lämnade min man då i samband med detta. Det berodde mycket också på hur han behandlade oss men det är en annan historia.

    Jaa... jag har inte själv sett detta men han menar att hon har beställt en spårning från Telia där mitt nummer står med på ett klockslag där jag var på jobbet. Har på mig massor med skyddsutrustning och har inte min telefon med mig alls in på avdelningen på grund av smittan Jag har också visat min telefonlista från den aktuella dagen. Känns helgalet! Han säger att ?detta skulle kunna hålla i en rättegång? så säkert är det pappret...

  • Barbro45

    Nja, tror att det hela är ett påhitt från hans sida. Han vill avsluta men vågar inte. Bygger upp en historia för att inför dig och sig själv rättfärdiga att han avslutar. Du berättar att han sista tiden varit labil och gråtit den senaste tiden. Nu säger han att han inte kan sova att han missköter jobbet. Vet du detta eller är det sånt han sagt bara. Har du själv talat med hans ex. eller har du fått allt berättat av honom.

    Hela historien verkar påhittad av honom.

    Vad du kan göra är att säga till honom. ?Jag har inte ringt ditt ex?. Sedan släpper du honom.

Svar på tråden Hur kan han bara tvärvända?