• Anonym (sara)

Ni som hade svårigheter att sluta med lyrica, när kände ni er normala igen?

Jag slutade med lyrica i december 2019, efter att medicinerats med det mot smärta under ca 6 år. 

Jag mådde fysiskt dåligt i ca 3 veckor, men fick även en mycket stark ångest som jag inte haft tidigare, de fysiska symptomen har lagt sig, men inte ångesten. det finns ingen särskild anledning till ångesten, men den gör att jag har svårt att klara av min vardag. Är helt säker på att den beror på lyrica då jag slutade med lyrica en kort period under 4 månader och då hade samma problem, vilket gjorde tat jag började med lyrica igen.

Jag vill helst inte börja med lyrica igen denna gång, men vill inte heller ha en stark ångest utan anledning hur länge som helst. Några tankar eller tips?

• Svar på tråden Ni som hade svårigheter att sluta med lyrica, när kände ni er normala igen?
  • Kråksången

Lyrica är ju starkt ångestdämpande så du kanske har haft ångest under dessa år utan att veta om det?

• Anonym (sara)
    Kråksången skrev 2020-05-26 15:30:35 följande:

Lyrica är ju starkt ångestdämpande så du kanske har haft ångest under dessa år utan att veta om det?

Nej, jag tror att det är en effekt av att jag inte längre tar lyrica, eftersom det kom när jag slutade med lyrica och inte fanns innan. Kanske för det påverkar GABA? 

Jag funderar lite på om det kan bli långvarigt, i likhet med bensodiazepiner som ju också påverkar GABA.
  • Anonym (Addict)

Gått igenom samma. Det tog mig minst 7-8 månader innan jag började känna mig normal.

Börja inte igen. Håll ut. Det kommer bli bättre, jag lovar.

• Anonym (sara)
    Anonym (Addict) skrev 2020-05-26 21:32:46 följande:

Gått igenom samma. Det tog mig minst 7-8 månader innan jag började känna mig normal.

Börja inte igen. Håll ut. Det kommer bli bättre, jag lovar.

Åh så skönt att höra att det finns någon med liknande upplevelse, och att det blev bättre. Började bli rädd att jag blivit såhär för alltid.

nej, jag kan av flera skäl inte börja med dem igen.
  • SoulsWillRise

Det tog mig minst 6 månader innan jag började känna mig normal igen. Hade ätit lyrica i 7 år, en ganska hög dos.

• Anonym (sara)
    SoulsWillRise skrev 2020-05-26 21:53:33 följande:

Det tog mig minst 6 månader innan jag började känna mig normal igen. Hade ätit lyrica i 7 år, en ganska hög dos.

Okej, men då vet jag i alla fall att det inte är som jag blivit galen.

Känner mig liksom lite som i en konstig bubbla också, lite overklig känsla, det minns jag att jag kände sist också, men det har varit värre den här gången. Kanske för jag tagit det under mycket längre tid denna gång.
  • SoulsWillRise
    Anonym (sara) skrev 2020-05-26 21:58:50 följande:

Okej, men då vet jag i alla fall att det inte är som jag blivit galen.

Känner mig liksom lite som i en konstig bubbla också, lite overklig känsla, det minns jag att jag kände sist också, men det har varit värre den här gången. Kanske för jag tagit det under mycket längre tid denna gång.

Ge det lite tid, det kommer bli bättre. Vet att det är ett helvete att sluta med. Jag trappade ner väääääldigt sakta, men jag fick ändå världens jävla huvudvärk. Huvudvärk varje dag i ca 6 månaders tid.
  • Anonym (sara)
    SoulsWillRise skrev 2020-05-27 08:07:52 följande:
    Ge det lite tid, det kommer bli bättre. Vet att det är ett helvete att sluta med. Jag trappade ner väääääldigt sakta, men jag fick ändå världens jävla huvudvärk. Huvudvärk varje dag i ca 6 månaders tid.
    Ja, det har jag också haft mycket besvär med, men tänkte inte på att det kunde bero på det.
  • SoulsWillRise
    Anonym (sara) skrev 2020-05-27 11:31:39 följande:

Ja, det har jag också haft mycket besvär med, men tänkte inte på att det kunde bero på det.

Enligt psykiatrin så berodde min huvudvärk på att jag slutat med lyrican.
  • Anonym (sara)
    SoulsWillRise skrev 2020-05-27 15:57:20 följande:
    Enligt psykiatrin så berodde min huvudvärk på att jag slutat med lyrican.
    Okej, min läkare verkar inte ha så bra koll på vilka besvär man får av att sluta. Hon lät liksom förvånad och intresserad av det jag berättade, men verkar i övrigt inte veta mycket om det.
Svar på tråden Ni som hade svårigheter att sluta med lyrica, när kände ni er normala igen?