• Anonym (hur blir man rolig?)

till er kvinnor - "Vill ha en man som kan få mig att skratta"

Ja så skriver typ alla tjejer på tex tinder eller Badoo.

Vad är det ni tjejer gillar som mannen gör? vad måste en man göra för att ni ska skratta?

Är det att dra roliga historier? spexa och göra "roliga" trolleritrick eller andra trick?
    spela dum? 
    skojbråka med tjejerna man träffar?
    skrämma dom (på skoj såklart)

vad är det som roar er och vad söker ni? 
    Hur "imponerar" vi män på er på bäst vis?

• Svar på tråden till er kvinnor - "Vill ha en man som kan få mig att skratta"
  • Anonym (ooo)
    Anonym (hur blir man rolig?) skrev 2020-05-26 19:43:45 följande:

Ja så skriver typ alla tjejer på tex tinder eller Badoo.

Vad är det ni tjejer gillar som mannen gör? vad måste en man göra för att ni ska skratta?

Är det att dra roliga historier? spexa och göra "roliga" trolleritrick eller andra trick?
    spela dum? 
    skojbråka med tjejerna man träffar?
    skrämma dom (på skoj såklart)

vad är det som roar er och vad söker ni? 
    Hur "imponerar" vi män på er på bäst vis?

Det handlar om att man ska vara på samma våglängd, ha samma humor helt enkelt. Det funkar inte om du gillar "ramla på bananskal"-skämt och jag tycker om språkliga finurligheter. 

Därför behöver man helt enkelt komma underfund med vilken typ va humor just den tjejen uppskattar och är det inte vad du själv tycker är kul, så kommer det inte funka mellan er.
  • Anonym (Mjaeeee...)

Jag kan bara prata för mig själv men det där låter mer som något jag söker hos en killkompis än en pojkvän. Någon som kan fåna sig, spexa och få mig att skratta. Det är väldigt positivt men fullkomligt osexigt.

• Fjäril kär

Det betyder att vi måste dela samma sorts humor. Att vi tex uppskattar att skratta åt samma sorts tv-program och filmer. Att vi gillar samma typ av skämt och kan få varandra att skratta. Att vi kan se humorn i vardagen istället för att bara tycka allt är fånigt dumt.

Det handlar inte om att spela pajas utan om att kunna dela samma sorts jargong. Jämför med tex en bästa kompis.

Att personen passar in i den umgängeskrets man har och kan känna sig bekväm med den humorn.

• Anonym (Titti)

Det är nog oftare jag som får min man att skratta än tvärtom. Men som Anonym (ooo) skriver så är ju grejen att hitta någon som gillar samma sak. Det är härligt att ha roligt tillsammans.

• Anonym (naturligt)

Jag och min kille skrattar hela tiden. Men han gör liksom inget speciellt utan vi tycker samma saker är roliga helt enkelt. Vi är "konstiga" med varandra och det blir inte stelt, typ :)
    Så man kan inte göra sig till att få någon att skratta, det måste vara naturligt om det ska hålla Glad

• Anonym (C)

Min man är så tankspridd så jag skrattar så jag får byta trosor bara av hans tokerier. Han är naturligt en pajas. Hade det varit konstlat hade det bara varit fånigt.

Kvinnan vill vara glad och må bra i ditt sällskap och skrattar man mycket så är det bland de bästa sätten att må bra på.

• Anonym (Annika)

Det är absolut inte att skojbråka, spela dum eller skrämmas! Jag har svårt att se var man får in trolleritrick på ett naturligt sätt på en dejt också... 
    Det är mer att ha samma humor, skämta utifrån det man pratar om, ifall det passar. Fyndiga kommentarer och ordvitsar, saker som visar på intelligens, osv.

• Anonym (Hanna)

Vem vill inte skratta och ha roligt ihop? Sen vad det mer i detalj innebär är ju individuellt beroende på vilken humor man har. Men med andra ord så vill man dela humor.

• Dr Nail

Vilket jävla krav. Vad är det hon söker, en personlig hovnarr? En otroligt förnedrande attityd. Ignorera.

• Anonym (Price)

Ja, kvinnor vill ha.
    Det ser man på alla kravlistor.
    Ge oss.
    En sak till som män ska kunna göra: Ta kvinnan med storm.

Svar på tråden till er kvinnor - "Vill ha en man som kan få mig att skratta"